Home » Blog » Nieuws » Bericht vanuit de Diaconie, juni-juli

Bericht vanuit de Diaconie, juni-juli

Hoogvliet kassabonnen
Wij gaan door met het verzamelen van de kassabonnen. Het is echt de moeite waard, want inmiddels zijn reeds 6 bananendozen met artikelen bij de Voedselbank afgeleverd. Dus u kunt uw kassabonnen nog steeds kwijt in de collectezakken. Hiervoor onze dank!

DPA
DPA is het Diaconaal Platform Alphen aan den Rijn. Het Diaconaal Platform is een netwerk van kerken en geloofsgemeenschappen, dat op zoek gaat naar wat zij samen beter kunnen doen dan apart. Zij werkt samen met de Raad van Kerken Alphen aan den Rijn. Vanuit het DPA is ook het bijzondere project ontstaan om kinderen van Voedsel­bank-cliënten een weekje op vakantie te kunnen laten gaan. Hiervoor hebben wij gecollecteerd op 1e Paasdag en met trots kunnen wij u zeggen dat onze gemeente met € 593,- het grootste aandeel heeft geleverd. Ook hiervoor onze dank. Een afgevaardigde van onze Diaconie woont de vergaderingen van het DPA bij, zodat wij op de hoogte zijn van hun projecten en wij u ook op de hoogte kunnen houden.

Kerk in Ghana
Er zijn nog geen nieuwe foto’s beschikbaar van de bouw van de kerk in Fooshegu, omdat het daar nu veel regent en er niet gewerkt kan worden. Wij hopen in een volgend bericht weer iets te kunnen la­ten zien. In ons vorige bericht staan wat meer foto’s gepubliceerd.  Wij willen u danken voor het in ons gestelde vertrouwen, zodat wij veel voor onze naaste kunnen betekenen en kunnen blijven “Omzien naar elkaar”.

Namens de Diaconie

Geplaatst 22 juni 2017