Home » Blog » Nieuws » Toekomst delen – update september 2024

Toekomst delen – update september 2024

Het kernteam kijkt, net zoals u waar­schijnlijk, uit naar de voltooiing van het project. Vijf jaar zijn we nu al be­zig maar het eind komt in zicht!

In de afgelopen periode is er wegens vakantie niet veel gebeurd. Wat er nog moet gebeuren is het afronden van de verbouwing in de Noordka­pel. Om de prachtige ruimte van de koorzaal optimaal te kunnen benut­ten zijn we fase 2 gestart, namelijk de transformatie van de Noordkapel. Aldaar komt een welvoorziene keu­ken met uitgiftebalie, er komen toi­letten en een gemakkelijke ingang. Het buitenwerk, niveau van het straatwerk verlagen, is de afgelopen week al verricht. Het niveau van de ingang zal na de transformatie aan­sluiten op het niveau van de koor­zaal.

De werkzaamheden starten op maandag 16 september en zullen on­ge­veer 3 weken duren.

In het kader hiervan hebben we u het volgende aan te bieden:

Na de verbouwing zijn er een aantal zerken over en die worden te koop aangeboden. Een grote zerk kost € 50,- en een kleine € 25,-, de op­brengst is bestemd voor fase 2 van de verbouwing. Indien u geïnteres­seerd bent, dan kunt u zich melden bij Jan Dirk Reijneveld.

Vervolgens iets over de officiële ope­ning van de vernieuwde Brugkerk op zondag 15 september. Daar hebben veel mensen aan meegewerkt en het belooft een prachtige dienst te wor­den. Uiteraard zijn er ook gasten uit­genodigd. Eén daarvan, burgemees­ter Liesbeth Spies, zal de openings­handeling verrichten. Spannend is de opkomst, we hopen dat we iedereen een goede plaats kunnen bieden!

Na de dienst is er koffie/thee en een traktatie. Achterin de kerk en in de koorzaal, dit om de mensen wat te spreiden.

Met vriendelijk groet

namens het kernteam,