Home » Blog » Nieuws » Adventsproject 2023 – Weet jij hoe laat het is?

Adventsproject 2023 – Weet jij hoe laat het is?

Elke zondag is bijzonder, maar de zondagen in de adventstijd zijn nog een beetje extra bijzonder. Dan leven we toe naar kerst, het feest van de geboorte van Jezus. Met de kinderen kunt u dit doen met ons adventsproject. Dit jaar met als thema: ‘Weet jij hoe laat het is?’

Advent is een periode van verwachten, van reikhalzend uitkijken naar wat komt. Bij verwachting speelt tijd een belangrijke rol: hoe lang duurt het nog? Je kunt op je horloge of op de kalender kijken om te zien hoever de tijd gevorderd is. Maar soms kun je ook aan andere dingen zien of je verwachting al bijna vervuld wordt. De Bijbelverhalen van deze periode laten zien hoe mensen met een ‘vooruit-ziende’ blik hebben uitgekeken naar de komst van de Heer.

Klok als projectverbeelding in de kerk

De verwachting en de tijd worden in de kerk zichtbaar gemaakt met een grote klok. Aan het begin van de adventstijd is het een gewone klok, met een wijzerplaat met wijzers. Maar in de loop van de adventstijd verschijnen verhalen op de wijzerplaat. Die verhalen laten zien hoe laat het is: ze maken duidelijk dat de Heer niet ver weg is.

Geplaatst: 25 november 2023