Home » Blog » Nieuws » Afscheid Auke Roeleveld

Afscheid Auke Roeleveld

Zoveel talent en toch bescheiden.

Tijdens de laatste vergadering van het College van Kerkrentmeesters (CVK) hebben we Auke en Bep Roeleveld uitgenodigd om ze te bedanken voor al hun werk wat ze in een groot deel van hun leven voor de kerk hebben betekend. Er zullen vast mensen zijn die denken van ”had dat nu even anders gedaan”. Dat idee hadden wij natuurlijk ook maar dan moeten de mensen waar het om gaat dat ook willen, maar als je niet zo graag in de schijnwerpers staat respecteren we dat en doen we het in een kleiner verband. En dat was ook even gezellig zo met elkaar. Tijdens de koffie met gebak is er benoemd wat Auke allemaal voor de kerk heeft betekend. Dat is zoveel dat we het niet eens gaan benoemen anders zou de maandbrief niet meer door uw brievenbus passen. In ontzettend veel commissies heeft Auke een rol gespeeld en dan ook nog vaak als voorzitter, een rol die op zijn lijf geschreven was door zijn uiterst correcte en zorgvuldige werkwijze.

Hij heeft hele leuke periodes meegemaakt maar helaas ook soms nare periodes. Gelukkig worden de nare periodes vaak vergeten en blijven de leuke dingen hangen in het geheugen. Het is ontzettend fijn dat wij als relatief geheel nieuw college vaak een beroep op Auke zijn kennis mochten doen en dat ook mogen blijven doen. De kennis die Auke bezit binnen het kerkenwerk is ontzettend groot dus de verwachting is dat we hem zeker blijven benaderen voor vragen waar wij even niet uitkomen. Maar aan al het vaste kerkenwerk is nu een einde gekomen, het is genoeg geweest en hoog tijd om wat meer aan zichzelf te gaan denken en natuurlijk aan zijn vrouw. Bep was en is zijn rechterhand en Bep was voor ons één van de vrijwilligers die vooral achter de schermen bergen werk heeft verzet waar de meeste mensen geen weet van hebben, in dit geval de administratie.

Iets aan ze geven als dank staat niet in verhouding voor wat ze gedaan hebben maar daar ben je vrijwilliger voor. Daarin staan ze niet alleen binnen onze gemeente, er zijn veel vrijwilligers en eenieder doet wat in zijn of haar vermogen ligt om een steentje bij te dragen aan de gemeente. We zouden iedereen wel een cadeaubon of een grote bos bloemen willen geven maar we weten ook met elkaar dat dit niet kan. Toch hebben we dit keer een uitzondering gemaakt, Auke en Bep gaan lekker met elkaar een hapje eten van de dinerbon de we ze hebben geschonken. Auke en Bep, nogmaals bedankt namens alle leden van onze gemeente!

Geplaatst: 27 juli 2017