Home » Blog » Nieuws » Basiscatechese gaat weer van start!

Basiscatechese gaat weer van start!

Begin 2020 gaat de basiscatechese weer van start!

In week 3, de week van 13 t/m 19 januari 2020, willen we weer begin­nen met de blokken 1, 3 en 5.

Ik wil extra uw aandacht vragen voor blok 1. Hiervoor nodigen wij kinderen uit, die op dit moment in groep 6 van de basisschool zitten. Arina en Anne-Marie gaan blok 1 draaien. Arina brengt zoveel mogelijk een persoonlijke uitnodiging rond. Zij doet dit in de tweede week van de kerstvakantie. We hopen, dat we voldoende positieve reacties krijgen. Ook kinderen waarvan de ouders geen lid zijn van onze PKN – gemeen­te zijn welkom!

Wij gaan de uitnodiging voor de basiscatechese via de basisschool ”De Rank”, het kerkblad “Kerken rond Rijn en Gouwe”, de rubriek Kerken aan de Rijn in de “Groene Hart Koerier” en via de beamer voorafgaande aan de kerk­diensten verspreiden.

De kinderen van blok 3 krijgen Anita en Piet als leiding. Zij krijgen de uitnodiging begin januari.

De kinderen van blok 5 krijgen ds. Willem en Kitty als leiding. Ook zij worden weer persoonlijk uitgenodigd.

Het gaat steeds om 10 lessen van 19.00 – 20.00 uur in “Honswyc”. Start in week 3 en het eindigt in week 13 (23 t/m 29 maart). In de voorjaarsvakantie is er geen basis­catechese.

De basiscatechese eindigt na blok 6 met een afscheid in een kerkdienst. Die dienst is gepland op zondag 15 november 2020. Om de 3 jaar organiseren we ook een uitje voor alle kinderen van de basiscatechese. We hopen op zaterdag 21 maart 2020 met elkaar op stap te gaan.

Met vragen kunt u altijd bij mij terecht.

Namens het basiscatechese-team,

Piet basiscatechisatie@pknkoudekerk.nl