Home » Blog » Nieuws » Basiscathechese weer van start vanaf week 3 2019

Basiscathechese weer van start vanaf week 3 2019

Begin 2019 gaat de basiscatechese weer van start!

In week 3, de week van 14 t/m 20 januari 2019, willen we weer beginnen met de blokken 1 en 3.

Ik wil extra uw aandacht vragen voor blok 1.

Hiervoor nodigen wij kinderen uit, die op dit moment in groep 6 van de basisschool zitten. Arina en Daniëlle gaan blok 1 draaien.

Arina brengt zoveel mogelijk een persoonlijke uitnodiging. Zij doet dit net voor of in de tweede week van de kerstvakantie. Wilt u hierop per email reageren? Ook als uw doch­ter/zoon niet meedoet!

Ook kinderen waarvan de ouders geen lid zijn van onze PKN – gemeen­te zijn welkom! Wij verspreiden de uitnodiging voor de basiscatechese ook via basis­school ”De Rank”, het Kerkblad “Kerken rond Rijn en Gouwe” en via Kerken aan de Rijn in de “Groene Hart Koerier”.

De kinderen van blok 3 krijgen Anne-Marie en Piet als leiding. Zij krijgen de uitnodiging begin januari. In overleg wordt de meest geschikte avond gekozen.

Beide blokken hebben dit keer de voorkeur voor de donderdagavond!

Het gaat om 10 lessen van 19.00 – 20.00 uur in “Honswyc”. Start in week 3 en het eindigt in week 13 (25 t/m 31 maart). In de voorjaars­vakantie is er geen basiscatechese.

De basiscatechese eindigt na blok 6 met een afscheid in een kerkdienst. De kinderen zitten dan een aantal maanden in de brugklas. We hebben in 2019 geen blok 5 en 6. Er is dan ook geen speciale afscheidsdienst.

Misschien organiseren we op een ander moment in het jaar een bij­zondere dienst voor de kinderen van de basiscatechese. Natuurlijk niet alleen voor die kinderen!

Vragen of meer informatie? mail naar basiscatechisatie@pknkoudekerk.nl