Home » Blog » Nieuws » Bericht vanuit de Diaconie, februari-maart 2017

Bericht vanuit de Diaconie, februari-maart 2017

Kassabonnen Hoogvliet, Buizenactie en Diaconie… wat hebben deze met elkaar te maken? Lees dat hieronder!

Kassabonnen Hoogvliet
U kent ze vast wel, de kassabonnen van Hoogvliet, waar op de achter­kant een zegel is afgedrukt om uit te knippen en op een spaarkaart te plakken voor gratis boodschappen. In Alphen aan den Rijn is er een Kerstpakkettenteam, dat elk jaar zo’n 350 kerstpakketten uitdeelt aan Alphenaren (dus ook mensen in Koudekerk en Hazerswoude). Zij zijn nu al houdbare producten aan het inzamelen voor de actie in december 2017. Als u bonnen heeft van Hoogvliet en deze zelf niet gebruikt, willen wij deze graag in ontvangst nemen en daar boodschappen voor halen en deze doneren aan het Kerstpakkettenteam. Wij bedachten dat de snelste manier om de bonnen te verzamelen en in te wisselen is, dat u de bonnen wekelijks in één van collectezakken deponeert. U mag natuurlijk ook even een diaken bellen om de bonnen op te laten halen.

Wij hopen op een goede afloop en danken u voor uw medewerking.

Buizenactie
In april en mei a.s. gaan wij weer de jaarlijkse Buizenactie organiseren.
Wij hebben weer 3 doelen gevonden waarvoor gecollecteerd gaat worden op: 30 april, 7 mei, 14 mei, 21 mei, 25 mei en 28 mei.
Zoals u weet proberen wij altijd doelen te vinden, waarvan de organisatie in onze regio ligt. Bij 2 doelen is dat gelukt, de 3e is in Barneveld.

De doelen zijn:
Kinderhospice Binnenveld inBarneveld
Wanneer een kind ernstig ziek is, gaat het leven gewoon door……
Kinderhospice Binnenveld is een huis, net als thuis, voor ernstig zieke kinderen. Een huis waar deze kinderen korte of langere tijd kunnen verblijven, waardoor ouders even rustig op adem kunnen komen, terwijl de zorg voor hun kind in professionele handen is. Het doel is om complexe zorg te bieden aan ongeneeslijk zieke kinderen met een beperkte levensverwachting. Deze zorg wordt gegeven in een huiselijke omgeving.

Stichting Kindervreugd Afrika
Deze stichting is door de familie Wagenaar uit Koudekerk aan den Rijn in 2009 opgericht. De stichting ondersteunt scholen in Kenia, in een regio waar de plaatselijke bevolking niet in staat is zelf te voorzien in gedegen onderwijs. Het verbeteren van de leefomstandigheden en economische kansen krijgen ook alle aandacht.

Stichting Hoop voor Vluchtelingen
Hoewel er geen vluchtelingen meer in Alphen aan den Rijn verblijven, bestaat de stichting nog steeds. De vluchtelingen die elders in het land verblijven weten de stichting en met name Akram Shawki, nog steeds te vinden. Akram woont in de Dorps­straat in Koudekerk. De stichting probeert zo veel mogelijk hulp op allerlei gebied te bieden.

Wij proberen van alle doelen iemand te vinden die ons wat meer kan komen vertellen over hun werk, hopelijk ook met dia’s.
Wij gaan ons best er voor doen en hopen weer elk doel een mooi bedrag te kunnen schenken.

Alvast onze hartelijke dank!

Geplaatst 25 februari 2017