Home » Blog » Nieuws » Berichten van het pastoresteam mei – juni

Berichten van het pastoresteam mei – juni

Pinkstervuur

In veel kerken wordt het na Pasen een beetje stiller. Maar in en ron­dom de Brugkerk en de Ontmoe­tingskerk zijn er de komende tijd nog volop activiteiten. Het vuur blijft hier voorlopig nog vol branden!

Zo staan er in de agenda diverse maaltijden. Op vrijdag 12 mei één speciaal voor alle jongeren van 18 t/m 28 in Honswyc. En op 16 juni een wijkmaaltijd voor iedereen.

Verder staan gepland: het bijzondere event Inspiration op zondagavond 21 mei, een bezoek aan de Syrisch Or­thodoxe Kerk in Badhoevedorp op 28 mei, een lezing over Maarten Luther door Trinette Verhoeven op zondag­middag 11 juni, een pelgrimstocht op zaterdag 17 juni en een Klieder­kerkdienst op zondagmiddag 18 juni. Meer over al deze activiteiten of hieronder of elders in de maand­brief.

En ondertussen vieren we ook nog “even” Hemelvaartsdag en Pink­steren. En zijn er natuurlijk de “gewone” kerkdiensten. Voor Pink­steren komt de hoofdlezing in de diensten vaak uit de hoofdstukken Johannes 14 t/m 16. In deze hoofd­stukken maakt Jezus zijn geestelijke testament op voor zijn leerlingen. Na het Pinksterfeest lezen we uit het evangelie naar Matteüs verhalen waarin de leerlingen op weg worden gezonden de wereld in.

Genoeg te doen, te vieren en om over na te denken dus in de komende tijd. Wij hopen natuurlijk dat u met ons mee doet en viert en denkt!

Samen Bijbellezen

Op dinsdag 16 mei bent u om 20.00 uur van harte welkom in Onder Dak om samen uit de Bijbel te lezen en na te denken over de betekenis van het gelezen hoofdstuk. Let op: we gaan deze keer niet verder waar we gebleven zijn maar slaan een hoofdstuk over. Dat is omdat we in het nieuwe seizoen aan een ander Bijbelboek willen beginnen en omdat we de verhalen over Abraham niet kunnen afsluiten zonder het verhaal gelezen te hebben waarin hij bereid is om zijn zoon te offeren: Genesis 22. De gespreksleider is dominee Willem Biesheuvel.

Bezoek Syrisch Orthodoxe kerk

Vorig jaar, in oktober, kwam de heer Murad Lahhoud ons in een lezing iets vertellen over Syrië en de Syrisch Orthodoxe kerk. Dat was een leuke en leerzame lezing en we hebben toen afgesproken dat wij ook een keertje bij hen op bezoek zouden komen. En dat gaat binnenkort gebeuren. Zondag 28 mei worden we verwacht in de Syrisch Orthodoxe kerk te Badhoevedorp. Er staat om 11.00 uur (na de dienst in de Brugkerk die dan om 9.30 uur zal beginnen) een bus klaar die ons daar naartoe zal brengen. Als u het leuk vindt om mee te gaan, stuur dan een mailtje of bel naar pastor Henrietta van Gosliga. Er is plek voor 40 mensen, dus vol is vol. Het zal een mooie middag worden!

Kliederkerk

Kliederkerk is een concept waarbij kinderen en hun ouders naar een bijbelverhaal luisteren en er op een creatieve manier ook samen mee aan de slag gaan. Een inspirerende en leuke manier om met de Bijbel bezig te zijn. Graag willen we dit concept ook in Koudekerk uitpro­beren. En wel op zondag 18 juni om 16.00 uur. Aan de inhoud van de kliederkerkdienst wordt nog gewerkt en ook de locatie staat nog niet vast. Kinderen en hun ouders krijgen nog een uitnodiging. En opa’s en oma’s en iedereen die nieuwsgierig is naar de kliederkerk is natuurlijk ook van harte welkom!

Dat het vuur van Pinksteren u zal verwarmen en nieuwe energie geven!

Een hartelijke groet van

pastor Henriëtta van Gosliga en