Home » Blog » Nieuws » Berichten vanuit de Diaconie – augustus 2024

Berichten vanuit de Diaconie – augustus 2024

Avondmaalsdienst
Op 11 augustus vieren we het Heilig Avondmaal. Het is voor ons als diakenen de eerste keer om dit in de vernieuwde Brugkerk te verzorgen. We hebben ons een voorstelling gemaakt hoe het één en ander zal gaan plaatshebben, maar in de praktijk zal pas duidelijk worden of het inderdaad goed verloopt, of dat de opstelling nog wat aangepast moet worden.

Wanneer u met een rollator aan het avondmaal gaat, verzoeken wij u om op de voorste rij stoelen plaats te nemen.

Kledingbank/De Beweegtas
In de vorige Maandbrief schreef ik over de beweegtas. Deze tas met sportkleding wordt aan leden van de Kledingbank uitgereikt met de bedoeling om sporten ook voor hen mogelijk te maken.
Kinderen zijn vaak na één seizoen al weer uit hun kleren gegroeid en daarom vraag ik u om bij uw (klein) kinderen eens te kijken/vragen of er sportkleding is die voor de Beweegtas kan dienen.

Alle overige kleding is natuurlijk ook welkom. Dit kan via de gebruikelijke adressen Ridderhoflaan 97 en Schu-bertplantsoen 44.

Vakantietassen
Marianne kreeg van haar contactpersoon bij de Voedselbank het volgende app-bericht:

“Goedemorgen Marianne, afgelopen week heb ik de vakantietassen uitgedeeld. Wat waren de ouders blij. Van diverse klanten kreeg ik later nog een mailtje/appje dat de kinderen er erg blij mee waren. Het was dus weer een schot in de roos! Nogmaals dank voor de tassen.”

Uw giften voor de vakantietas zijn dus goed terecht gekomen.

Because We Carry
In september gaan 4 Alphense vrijwilligsters naar Lesbos om in een vluchtelingenkamp te werken. Zij zullen zich speciaal gaan richten op jonge moeders en kinderen. Naast het uitdelen van eten, luiers, maandverband en kleding willen zij ook een glimlach, respect en wat hoop brengen. Wij vragen uw gift om hen in staat te stellen zoveel mogelijk goede dingen te doen. Op 25 augustus zal één van de vrijwilligers de collecte komen toelichten.

Giften
2 x € 20,- voor de vakantietassen
€ 10,- en € 20,- voor Kerkdienst Gemist.

Geplaatst: 12 augustus 2024