Home » Blog » Nieuws » Bibliodrama – 15 & 22 februari

Bibliodrama – 15 & 22 februari

Bij bibliodrama breng je samen met anderen een Bijbelverhaal tot leven. Je doet dit door je in te leven in één van de personen van het verhaal. Zo ga je met elkaar het Bijbelverhaal beleven.

De eerste avond zal, na kennismaking, starten met een opwarming, vervolgens lezen we een passage uit de bijbel. Na een korte uitwisseling over het verhaal, gaan we ons inleven in personen uit het verhaal en volgen er ontmoetingen vanuit de diverse rollen. Zo onderzoeken we spelenderwijs en interactief wat dit verhaal nu voor ons betekent. Na al deze acties is er ruimte om ervaringen te delen. In het nagesprek lezen we nog eens de tekst, delen we nieuwe inzichten en bespreken we wat jou geraakt heeft in het verhaal. De tweede avond is een vervolg hierop.

De avonden worden begeleid door Cocky Fortuin-van der Spek. Zij is docent bij de 7evende Hemel en het Cen­trum voor bibliodrama. Zij begeleidt scholen bij ontwikkeling van identiteit en visie, vanuit Spirit in School.

De avonden zijn toegankelijk voor ieder die nieuwsgierig is naar deze manier van bijbelverkenning. Mocht je fysieke beperkingen hebben, dan is aanpassing van opdrachten moge­lijk. Het is praktisch om makkelijk zittende kleding aan te trekken.

Wanneer: donderdagavond 15 en 22 februari 2018.
Tijd: 20.00-22.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur met een kopje koffie of thee.
Waar: in de Ontmoetingskerk.
Aanmelden: voor 8 februari via: kerkproeverij@pknkoudekerk.nl
Voor deelname wordt een bijdrage gevraagd van 10 euro.

Cocky Fortuin-van der Spek is docent bij de 7evende Hemel en het Cen­trum voor bibliodrama. Zij begeleidt scholen bij ontwikkeling van identiteit en visie, vanuit Spirit in School.

Geplaatst: 30 januari 2018