Home » Blog » Nieuws » Bijbels koken – zaterdag 10 februari 2018

Bijbels koken – zaterdag 10 februari 2018

De traditioneel Joodse keuken betekent maaltijd houden naar Bijbels voorschrift en dat houdt nogal wat in: Wat is kosjer en wat niet? Waarom mogen paardenvlees, konijn en garnalen niet op tafel komen? Er zijn heel veel regels, de zogenaamde spijswetten.

Op zaterdag 10 februari zullen Peter van Poelje en pastor Henriëtta van Gosliga u meenemen op een ontdekkingsreis door de Joodse keuken. We zullen een poging doen om aan de hand van een aantal terugblikken in de Bijbelse geschiedenis achter de diepere betekenis van de spijswetten te komen.

En u gaat zelf ook aan de slag: we gaan een echte Joodse maaltijd klaarmaken met voor-, hoofd- en nagerecht! Daarom kan slechts een beperkt aantal mensen deelnemen – we beschikken immers niet over een uitgebreide hotelkeuken…..

We hebben het maximaal aantal deelnemers vastgesteld op 12 personen, en wie het eerst komt, het eerst maalt! U kunt zich per e-mail opgeven, zie onder.

Mocht het aantal aanmeldingen groter zijn dan beloven we u dat er later in het jaar nog een kans komt om dit mee te beleven.

Datum: zaterdag 10 februari 2018

Tijd: vanaf 16:00 uur

Plaats: Honswyc

Inschrijving: kerkproeverij@pknkoudekerk.nl

We vragen u een eigen bijdrage van € 7,50 p.p. om een deel van de kosten te dekken.

Met een culinaire groet,

Henrëtta van Gosliga en Peter van Poelje