Home » Blog » Nieuws » De basiscatechese gaat weer van start!

De basiscatechese gaat weer van start!

Begin 2018 gaat de basiscatechese weer van start!

In week 3, de week van 15 t/m 21 januari 2018, begin­nen we met de blokken 1 en 5.

Wij vragen uw aandacht voor blok 1. In 2017 was de groep te klein om met de catechese te starten. Daarom beginnen wij dit jaar met kinderen die op dat moment in groep 6 en 7 van de basisschool zitten.

We verwachten dit keer een be­hoorlijk grote groep. Arina van der Stigchel en Anne-Marie Hollebeek gaan blok 1 draaien.

Arina brengt zoveel mogelijk een persoonlijke uitnodiging. Zij doet dit al in het begin van de Kerstvakantie. Wilt u reageren op deze uitno­digingen? Het bespaart haar veel tijd! Het blijft natuurlijk altijd mogelijk, dat er iemand wordt overgeslagen. Dat zou niet leuk zijn! Ook kinderen waarvan de ouders geen lid zijn van onze PKN gemeente zijn welkom!

Wij verspreiden de uitnodiging voor de basiscatechese ook via basis­school De Rank en via Kerken aan de Rijn in de Groene Hart Koerier.

De kinderen van blok 5 weten al wie in januari hun blok leidt. Ds. Willem Biesheuvel en Daniëlle Veldman. Zij krijgen de uitnodiging begin januari. In overleg wordt de meest geschikte avond gekozen.

Het gaat om 9 lessen van 19.00 – 20.00 uur in “Honswyc”. Start in week 3 en het eindigt in week 12. In de voorjaarsvakantie is er geen ba­siscatechese.

De basiscatechese eindigt na blok 6 met een afscheid in een kerkdienst. De kinderen zitten dan een aantal maanden in de brugklas.

Met vragen kunt u altijd terecht bij het basiscatechese-team,

Geplaatst: 27 december 2017