Home » Blog » Nieuws » Update: Een rugzak vol zomerpret, help je ook mee?!

Update: Een rugzak vol zomerpret, help je ook mee?!

Wat een geslaagde actie! Het is al weer even geleden, maar vlak vóór de zomervakantie was er de actie ”Een tas vol zomerpret”. Een gezamenlijke actie vanuit de diaconie en TREF, waarbij wij uw hulp hebben gevraagd. Die hulp heeft u ook gegeven. Dank voor de vele giften (bijna € 450,- contant en € 260,- via giften per bank, zie boven) en dan de zaken in natura, zoals rugzakken. Dit heeft geresul­teerd in 14 heel volle rugzakken die op 11 juli zijn uitgedeeld. In deze rugzakken zaten naast tastbare za­ken ook tegoedbonnen voor het zwembad en ijsjes bij het zwembad. Wij hebben al gehoord dat de eerste tegoedbonnen zijn ingeleverd nog voordat de zomervakantie was be­gonnen. Dat is, gelet op het uitzon­derlijk warme weer, niet verwon­derlijk, maar wel fijn om te horen.

De kosten van alles in de rugzakken wordt naast uw giften gedragen door TREF (jeugdraad) en de diaco­nie. Wij moeten nog even wachten voordat wij de balans kunnen opmaken. Dit kan pas na de vakan­tie, als wij weten hoeveel tegoed­bonnen er zijn ingeleverd. Het klinkt raar, maar wij hopen op een dikke vette nota voor het maximale bedrag. Hieronder de eerste reactie die wij kregen van de Voedselbank:

Blij verrast waren de voedsel­bankklanten uit Koudekerk en Ha­zerswoude voor de bijzonder leuke rugzakken die zij mochten ontvangen voor hun kinderen. Leuk ook dat er voor ieder kind een aparte rugzak was en dat er zoveel zorg was be­steed aan het uitzoeken van de cadeautjes. Inmiddels mocht ik al een paar berichtjes ontvangen dat de kinderen er heel erg blij mee waren. Namens de ouders, kinderen én de Voedselbank Alphen aan den Rijn en Omstreken super bedankt voor deze bijzonder leuke geste.

Met vriendelijke groeten, René de Jong, secretaris Voedselbank.

P.S. Ik gaf het vanmorgen al aan, maar wat is het toch leuk om de mensen in al hun zorgen toch zoiets te kunnen geven. Het zijn allemaal kleine lichtpuntjes in een zorgelijk bestaan.

Deze actie was zeer de moeite waard en bij deze onze dank voor uw gaven en giften om dit mogelijk te maken.

Hartelijk dank!!

================================================

U kent het vast wel, u gaat op vakan­tie en maakt voor de achterbank een tas klaar met een spelletje, een boekje, de Nintendo is opgeladen, de mp-3-speler of Ipad vol met leuke en goede muziek, (voorlees)boeken en films. Dit alles voor de vakantiereis en hopelijk een rustige achterbank bij een lange(re) autoreis.

Op vakantie kunnen gaan, is helaas niet voor iedereen weggelegd. Wat als je ouders dit niet kunnen betalen en ze € 70,- per week te besteden hebben. Dan is een zomervakantie erg lang. We weten dat er een aantal gezin­nen in Koudekerk en Hazerswoude-Rijndijk zijn, die bij de Voed­selbank een pakket ophalen. Voor de kinderen van deze gezin­nen willen wij – TREF samen met de Diaconie – zorgen voor een tas vol zomerpret!

Maar dit kunnen en willen wij niet alleen doen, wij hebben uw hulp no­dig. Op 23 juni (en 30 juni) aanstaan­de kunt u na de kerkdienst zien wat wij allemaal in de tas willen stoppen. Het zou fijn zijn als u aan ons de benodigde financiële middelen (of eventueel de betrokken goederen zelf) wilt leveren in de periode van 24 juni tot en met 14 juli aanstaande. Omdat voor ons ieder kind even belangrijk is, willen wij de tassen even (waarde)vol maken voor ieder kind.

Waar moet u aan denken:

• rugtas;
  • minimaal 1 kaartje voor toegang PWA-bad;
  • badhanddoek;
  • zonnebrandolie;
  • spelletje;
  • (opblaas)bal;
  • strandbalsetje;
  • vakantieboe;
  • en nog veel meer.

Hoe kunt u helpen?

• Inkopen doen TREF en diaconie;
  • U geeft aan wat u wilt “doneren” door kiezen van 1 of meer kaartjes en dat “af te rekenen” met collectebonnen, contant geld of overmaken;
  • Na de dienst kunt u de kaartjes in Honswijck vinden;
  • Ook voor vragen of meer uitleg over deze actie kunt u daar terecht.

Mocht u zelf een heel goed idee heb­ben voor iets in de tas of kunt u ons bijvoorbeeld helpen aan goedkope kaartjes voor Avifauna of Archeon of u wilt iets specifieks sponsoren neem dan a.u.b. contact met ons op. Dan kan uw idee of specifieke spon­soring nog aan het inhoudslijstje van de vakantietas worden toegevoegd. (Bedenkt u wel dat reizen voor de kinderen vanwege de kosten moeilijk is).

De rugzakken krijgen wij overigens gratis via Kerk in Actie. Helpt u ons mee om 14 tassen vol zomerpret uit te delen?

Meer informatie of vragen? Mail ons via diaconaat@pknkoudekerk.nl of tref@pknkoudekerk.nl

Heel hartelijk dank voor uw/jullie bijdrage!!

Geplaatst 21 juni 2019