Home » Blog » Nieuws » Evensong in Bernarduskerk – 2 juni 2019

Evensong in Bernarduskerk – 2 juni 2019

Op zondag 2 juni is er om 19.00 uur een Evensong in de Bernarduskerk. De voorganger is pastoor Ruud Visser. In deze Evensong zingt het Bernarduskoor o.l.v. Mattijs Vijver­berg en Simon Stelling is de organist.
Evensong is de naam van een kerkdienst in de late middag of avond waarbij het grootste deel van de dienst gezongen wordt. De Even­song is afkomstig uit de Anglicaanse Kerk en andere kerken in de angli­caanse traditie.

Achtergrond
De orde van dienst ligt grotendeels vast en is te vinden in het Book of Common Prayer. Vaste onderdelen zijn:

• de preces (een aantal vaste verzen en responses);
  • een of meer psalmen (die zingend worden gereciteerd);
  • twee Bijbellezingen die worden afgesloten met de canticles (resp. het Magnificat, lofzang van Maria en het Nunc Dimittis, de lofzang van Simeon);
  • de geloofsbelijdenis;
  • verschillende responses (gezon­gen en gereciteerde gebeden, waaronder het Onze Vader en het gebed van de dag);
  • twee anthems (uitgebreide toon­zettingen van Bijbelteksten);
  • enkele hymns worden in de Even­song in samenzang gezongen.

Zondagavond 2 juni, aanvang 19.00 uur.
Bernarduskerk, Rijndijk 106 in Hazerswoude Rijndijk

Geplaatst: 22 mei 2019