Home » Blog » Nieuws » Filmavond “De Zevende Hemel” – 5 oktober 2017

Filmavond “De Zevende Hemel” – 5 oktober 2017

Op 5 oktober 2017 houden we weer een filmavond.

We kijken met elkaar naar “De Zevende Hemel”

In De Zevende Hemel ontmoeten we Maria Rossi, die samen met haar man Max het prachtige Italiaanse restaurant De Zevende Hemel runt. Wanneer het leven een onverwachte wending neemt, besluit ze de familie, haar kinderen met partners, weer eens samen te brengen. Echter staan oude ruzies, relatieproblemen en het jubileum van het familierestaurant haar wens in de weg…

Een feel goodverhaal waarin toch enkele grote levensthema’s aan de orde zijn: (moeizame) familierelaties, omgaan met de naderende dood, afscheid nemen. Een hele bijzondere scène is die waarin de geloofservaring van de zieke moeder van de familie wordt verbeeld.

De Zevende Hemel is een muzikale ode aan liefde en familie van topregisseur Job Gosschalk met liedjes van o.a. Nick & Simon, Boudewijn de Groot en Doe Maar. In De Zevende Hemel schittert een fenomenale Nederlandse sterrencast bestaande uit onder meer Jan Kooijman, Noortje Herlaar, Halina Reijn, Ruben van der Meer, Thomas Acda, Tjitske Reidinga, Henriëtte Tol en Huub Stapel.

Wanneer: 5 oktober2017

Waar: Ontmoetingskerk, Dorpsstraat 15 in Koudekerk aan den Rijn

Tijd: Inloop vanaf 19.30 uur, start film 20.00 uur

Kosten: Er wordt een bijdrage van €5,- gevraagd

Tip: Op donderdag 12 oktober is er voor wie dat wil (u kunt er dus ook voor kiezen om alleen naar de film te gaan) een nagesprek over de thema’s uit de film.

Geplaatst: 22 september 2017