Home » Blog » Nieuws » Gezinsdienst met verhalenverteller Kees Posthumus – 14 oktober 2018

Gezinsdienst met verhalenverteller Kees Posthumus – 14 oktober 2018

Tijdens de verhalenviering vertelt verhalenverteller Kees Posthumus Bijbelverhalen vroom en vrolijk opnieuw. Te beginnen bij Genesis, eindigende bij na Pasen, gaat hij in drie kwartier heel de Bijbel door. U hoort onder andere hoe God de geluiden schiep, hoe dieren en mensen het volhielden op de ark van Noach, hoe een krekel ontsnapt aan de zevende plaag van Egypte, de wonderbare spijziging, de opwekking van het dochtertje van Jaïrus en Maria in de tuin van paasochtend. Het lied Halleluja, van Leonard Cohen, in een nieuwe Nederlandse tekst sluit de verhalen af.

De dienst is in principe voor de leeftijd vanaf 6 jaar.

Zondag 14 oktober 2018 om 10.00 uur in de Ontmoetingskerk

Kees Posthumus. Foto: Christiaan Krouwels

Misschien wel leuk om hier wat achtergrondinformatie over verha­lenverteller en kerkjournalist Kees Posthumus te delen. Hij werd opge­leid tot onderwijzer en studeerde vijf jaar theologie in Nijmegen en Utrecht. In 2002 startte hij een eigen bedrijf als verteller: “Kees Posthu­mus Vertelt”. Sindsdien gaf hij hon­derden voorstellingen in het hele land, in kerken en kroegen, in tuinen en op schepen. Aanvankelijk werkte hij daarnaast als kerkjournalist, onder andere als eindredacteur van de oecumenische maandbladen Open Deur en Woord & Dienst, opiniërende magazines voor de Protestantse Kerk in Nederland. Sinds september 2010 wijdt hij zich fulltime aan vertellen, schrijven en voorzitten.

Geplaatst: 20 september 2018