Home » Blog » Nieuws » Inspiratiemarkt – 5 oktober 2019

Inspiratiemarkt – 5 oktober 2019

“Kerken in beweging”

Zaterdag 5 oktober, 11.00-16.00 uur – rondom Adventskerk

Een dag die draait om ‘ontmoeten, leren en inspireren’

Op 5 oktober is de eerste religieuze uitmarkt in Alphen aan den Rijn e.o., met kramen, workshops en podiumoptredens. Ook onze gemeente is deze dag met een kraam aanwezig. U komt toch ook even langs? Er is veel verrassends te zien en te beleven! Om u een indruk te geven:

• Kramen van 11 kerken, met daarin initiatieven als ‘maaltijden voor de buurt’, ‘het repareren van glas-in-lood-ramen’, ‘hoe krijgt het jongerenwerk vorm?’, ´hoe werkt het wijkcentrum in de buurt?’ en ‘pastorale buurtzorg’.
  • Organisaties als Stichting Hunedoara, Stichting Nieuwe Alphenaren, Alphen Regenboogstad, Hospice Alphen/VPZ Aurelia en Amnesty presenteren zich.
  • Er zijn workshops over het jongerenwerk, de Dorpskerkenbeweging, christelijke meditatie en Bach zingen met Simon Stelling (voor deze laatste is aanmelden vooraf gewenst, per mail aan marina@alphatekst.nl).
  • Muzikale bijdragen zijn er van bands uit de Sionskerk en de Maranathakerk, Simon Stelling op het orgel, een Syrische band en van Dingeman Coumou. Hij speelt ook een aantal muziekstukken in de Stiltekapel, die achter de Adventskerk ligt. Naast muziek zijn er theatervoorstellingen voor de kinderen en een modeshow met kleding van predikanten door de eeuwen heen.

Kortom, uiteenlopende projecten en initiatieven uit kerken in Alphen aan den Rijn en omgeving, met voor iedereen die op zoek is naar inspiratie en zingeving. Om 15.00 uur gaan panelleden onder leiding van burgemeester Liesbeth Spies met elkaar in gesprek over het thema ‘kerken in beweging’.

Als afsluiting zingt het gelegenheidskoor om 16.00 uur een koraal van Bach, dat in de workshop is ingestudeerd.

Adres: Adventskerk, Julianastraat 69 Alphen aan den Rijn

Geplaatst: 15 september 2019