Home » Blog » Nieuws » Interactieve thema-avond “God, kerk en corona” – september 2020

Interactieve thema-avond “God, kerk en corona” – september 2020

Speelt God een rol achter of in de coronacrisis en welke dan? En welke consequenties heeft de coronapandemie uiteindelijk voor de kerk? Op donderdagavond 24 september om 20.00 uur zullen tijdens een interactieve thema-avond in de Koudekerkse Ontmoetingskerk deze vragen worden besproken.

De avond begint met een korte inleiding op het thema door dominee Willem Biesheuvel. Hij trekt een aantal lijnen vanuit een boekje van de Engelse theoloog Tom Wright met de titel “God en de pandemie”.

Waarom we de thema-avond interactief noemen? In dit geval betekent dat verschillende dingen. U bent welkom in de kerk (op anderhalve meter afstand) om actief mee te discussiëren. Maar u kunt ook thuis meekijken of alleen meeluisteren via www.kerkdienstgemist.nl . Ook voor de thuisblijvers is er tijdens de avond ook een moment dat u kunt reageren of een vraag stellen (via het mobiele nummer 06-43799436). En tenslotte kunt u ook al voor de avond uw mening kenbaar maken over één van de zes stellingen die we gaan bespreken. Die stellingen zijn:

1. Corona is een boodschap van God.

2. Corona: vloek en… zegen?

3. Ik ben door corona bewuster gaan leven.

4. Afstand moeten houden druist in tegen wat ik geloof.

5. Ook als corona over is blijf ik thuis luisteren / kijken naar de kerkdiensten.

6. Na corona zal de kerk nooit meer zijn zoals daarvoor.

Reacties kunt u sturen naar mailadres jaarthemagroep@pknkoudekerk.nl of per post naar Watermanhof 8, 2394 PB Hazerswoude-Rijndijk.

Graag horen we van u of ontmoeten we u op 24 september in de Ontmoetingskerk!

In onderstaand filmpje spreek Ds. Willem Biesheuvel over de interactieve thema-avond “God, kerk en corona

Geplaatst: 16 september 2020