Home » Blog » Nieuws » Jaarthema Kerkproeverij

Jaarthema Kerkproeverij

Kerkproeverij

Als plaatselijke kerk sluiten we in het komende seizoen aan bij een landelijke campagne met de titel Kerkproeverij. Het doel is om als kerkelijke gemeenschap gastvrij open te staan voor ieder die iets wil proeven, zien of meemaken van het geloof dat ons positieve energie geeft.
Hoe we dat gaan aanpakken?
Allereerst door in de loop van het seizoen vijf extra publieksvriendelijke Open-Deur-Diensten te organiseren.

Eerst de startdienst op zondag 10 september. En daarna nog vier diensten die zullen gaan over een aantal basics of bouwstenen van de kerk: delen (zondag 5 november 2017), bidden & stil zijn (zondag 17 december 2017), doorvertellen (van Bijbelverhalen, op zondag 4 maart 2018) en tenslotte de wereld in (Pinksterzondag 20 mei 2018).

Welkom

De Open-Deur-Diensten verdelen het seizoen in vier blokken. Tijdens die blokken gaan we dus ook doordeweeks aan de slag. Waarmee? Dat leest u in het boekje dat in de week van 23 augustus, onder onze leden, is verspreid. Bent u geen lid van onze gemeente maar wilt u wel een boekje ontvangen mail dan naar kerkproeverij@pknkoudekerk.nl.
In het boekje staan zoveel activiteiten dat een aantal u vast zal aanspreken. Misschien zijn er ook activiteiten die interessant zijn voor een familielid, vriend of buur. Want wat we graag willen, is dat u ook eens iemand anders uitnodigt om naar een kerkdienst of activiteit te komen. Om te laten zien: de kerk is zo gek nog niet! En om te laten weten: iedereen is welkom!

In de activiteitenkalender op deze website kunt u van dag tot dag zien wat er in en rond de kerk te doen is.

Daarnaast kunt u ook een kijkje nemen in het “menuboekje” van onze activiteiten: Activiteitenboekje Kerkproeverij 2017-2018

Samen proeven

We hopen op een inspirerend seizoen. Waarin gemeenteleden en gasten van buiten met elkaar iets zullen proeven van waar het in het Evangelie om gaat!

Een hartelijke groet van de jaarthema commissie.

Geplaatst 23 augustus 2017