Home » Blog » Nieuws » Jaarthemagroep – activiteiten 2023

Jaarthemagroep – activiteiten 2023

Het nieuwe jaar is begonnen!

Soep & Praatje: De 1e bijeenkomst van dit jaar is al geweest wanneer u de maandbrief onder ogen krijgt. Een mooi aantal mensen heeft zich op dit moment al aangemeld. We gaan in hetzelfde ritme door als het afgelopen jaar. De volgende data zijn: 17 januari en 14 februari om 18.00 uur, 31 januari om 12.00 uur. Iedereen is welkom! Opgeven voor Soep & Praatje graag uiterlijk de zon­dag voorafgaand.

Op vrijdag 20 januari (20.00 uur in Onder Dak) is er een filmavond: Les Choristes, een met 4 sterren be­kroonde film. Wat werkt beter: kin­deren straffen of belonen? Deze ein­deloze discussie vormt het funda­ment voor de humoristische film Les Choristes. Directeur Fachin van het strenge jongensinternaat ‘Le fond de l’etang’ is namelijk honderd procent pro straffen, terwijl nieuwe leraar Clément Matthieu denkt zijn moeilij­ke leerlingen te kunnen motiveren door muziek. Wie heeft het bij het rechte eind? De liefdevolle klassieker Les Choristes geeft je – met prachtige muziek en een energiek plot – nieu­we inzichten op dit eeuwenoude di­lemma.

Op 12 februari is er een thema­dienst en op 20 februari een thema-avond.

Beide staan in het teken van wie ben je en wat laat je van jezelf zien en wat betekent dat voor de ander. In de dienst om 10.00 uur in de Brug­kerk zal Jan Kroon met zijn muziek­groep medewerking verlenen.

De avond in Onder Dak begint om 20.00 uur, deze wordt voor een ge­deelte ingevuld met gesprek en een gedeelte met een spel. Uiteraard is iedereen welkom om mee te doen of te luisteren. Vooraf is het plan om pizza te eten voor wie dat willen. Opgeven daarvoor is dan wel nodig, ook om uw bestelling door te geven en te horen hoe laat we starten. De kosten worden met elkaar gedeeld.

Het afscheid van de Ontmoetings­kerk zal in december 2023 worden gehouden, omlijst met een expositie van herinneringen. Denkt u met ons mee? Het heeft nog wel even tijd, maar we zoeken wel versterking om de expositie te realiseren.

Heeft u een vraag voor een activiteit, wat mist u, wat wilt u met anderen delen? Mogelijk kunnen we daar invulling aan geven.

Met vriendelijke groeten,

Agaath Koers