Home » Blog » Nieuws » Kerk open & videoboodschappen

Kerk open & videoboodschappen

Kerk open op woensdagmorgen van 10.30 tot 11.30 uur

Vanaf woensdag 6 mei zal of dominee Willem of pastor Laurien elke woensdagochtend een uur aanwezig in één van beide kerkgebouwen. En als u wilt kunt u ook even binnenlopen.

Sommigen van u hebben aangeven dat ze het fijn zouden vinden om, al is het maar eventjes, toch weer de sfeer van een kerkgebouw te kunnen ervaren. En wat de pastores zelf ervaren is dat het raar voelt om tijdens een telefonisch pastoraal contact een gebed uit te spreken.

Daarom is nu elke woensdagochtend van 10.30 tot 11.30 uur één van de kerkgebouwen open. U kunt dan binnenlopen om daar even stil te zijn, om een kaarsje aan te steken, maar ook om aan de aanwezige pastor te vragen om met en voor u te bidden.

Nee, er wordt tijdens deze inloopuren geen koffie of thee geschonken. Omdat het vanwege besmettingsgevaar nog steeds niet de bedoeling is dat zich in deze tijd groepjes gaan vormen. We houden gepaste afstand van elkaar.

Hieronder leest u welke kerk wanneer open is en wie van de pastores aanwezig is:

• 6 mei: Brugkerk, dominee Willem
  • 13 mei: Ontmoetingskerk, dominee Willem
  • 20 mei: Brugkerk, pastor Laurien
  • 27 mei: Ontmoetingskerk, pastor Laurien
  • 3 juni: Brugkerk, dominee Willem
  • 10 juni: Ontmoetingskerk, dominee Willem
  • 17 juni: Brugkerk, pastor Laurien

Videoboodschappen

Pastor Laurien en dominee Willem zijn van plan om, zolang de coronamaatregelen aanhouden, om en om wekelijks een kort filmpje te gaan maken en dat op deze website te plaatsen.

Verwacht geen kwaliteitsfilm: zij maken de filmpjes met hun smartphone. Verwacht ook geen preek. Wat zij wel willen laten zien? Dingen waar zij in deze coronatijd op stuiten of dingen die hen juist inspireren. En misschien is er soms (op gepaste afstand) een klein interviewtje met iemand uit onze gemeente.

Eigenlijk is het voor de pastores zelf ook nog een verrassing hoe de videoboodschappen eruit zullen gaan zien. Het doel is om de kerk in deze tijd letterlijk nog wat zichtbaarder te maken en om u een hart onder de riem te steken.

De eerste video’s zijn inmiddels geplaatst op de pagina Video’s. Er wordt iedere week (op donderdag) een nieuwe videoboodschap geplaatst.

Heeft u geen internet? Dan misschien aan iemand in uw omgeving vragen of ze u de videoboodschap willen laten zien…

Geplaatst: 1 mei 2020