Home » Blog » Nieuws » Kerstpakketten-actie Alphen aan den Rijn en omstreken – november 2023

Kerstpakketten-actie Alphen aan den Rijn en omstreken – november 2023

Vanaf 6 december kunt u spullen voor deze actie inleveren. Deze actie is niet bedoeld voor cliënten van de Voedselbank maar juist voor mensen die niet via de voedselbank hulp krijgen maar het wel zwaar hebben (gehad). Deze actie bestaat uit drie delen:

1. Voor elke voedselbankcliënt een banketstaaf;

2. Kerstpakketten voor de aangeleverde adressen van mensen die het financieel zwaar hebben maar nog niet bij de Voedselbank aan (kunnen of willen) kloppen;

3. Een kerstattentie voor de aangeleverde adressen van mensen die een zwaar jaar of periode hebben (gehad).

Voor deze actie kunt u vanaf 6 december tot en met 16 december spullen inleveren bij Ridderhoflaan 97 en Schubertplantsoen 44. En op 10 en 17 december voorafgaand aan de dienst bij de kerk. Wij vragen uw hulp bij het samenstellen van de kerstpakketten. Het is onze wens om vooral echt feestelijke (kerst) producten in de pakketten te kunnen stoppen. Bedenk wat u fijn zou vinden om in een kerstpakket te mogen krijgen. Mocht u overigens niet in staat zijn om naar de kerk te komen of naar één van de verzameladressen te gaan, neem dan contact op met één van de diakenen om dit bij u op te laten halen.

U kunt denken aan de volgende producten:

chocolade, snoep, nootjes, zoutjes, (kerst)koekjes, toastjes, zoet broodbeleg, muesli, houdbare chocolademelk, houdbare vruchtensap, soep, blikjes vis, blikken knakworst, klein speelgoed, bodylotion, aftershave, eau de toilette, zeep.

Om de actie goed te laten slagen hebben we natuurlijk ook adressen nodig. Als u personen kent, die het financieel heel zwaar hebben of een zwaar jaar achter de rug hebben of nog hebben (categorie 2 en 3), meld dit dan aan één van de diakenen. Wij zullen vertrouwelijk met de door u verstrekte gegevens omgaan. U kunt tot 7 december ook zelf aanmeldingen doen via: www.kerstpakkettenactie-alphenaandenrijn.nl.

Geplaatst: 7 december 2023