Home » Blog » Nieuws » Kerstproject Kindernevendienst 2021

Kerstproject Kindernevendienst 2021

In verband met de strengere corona regels kunnen de kinderen helaas niet naar de kerk komen om het kerstproject af te maken.

Op 28 november, (1e advent) start het Kerstproject van de kindernevendienst. Het thema dit jaar: Het plakboek van Lucas.

In het adventsproject van dit jaar kijken we mee over de schouder van de evangelist Lucas. Wat heeft hij allemaal verzameld voor
zijn evangelie? Stel je voor dat Lucas een plakboek zou hebben bijgehouden van de verhalen over Jezus. Wat zou er dan in staan? Ook gaan we zelf aan de slag om weer iets moois te maken, hiervoor heb je een schoenendoos nodig. Neem dus de eerste keer dat je komt een schoenendoos mee naar de kerk!

Kom je een keer niet naar de kerk? Dan kan je thuis ook aan je schoenendoos knutselen. Wat we die week gaan doen staat in het Gezinsboekje dat naar je is opgestuurd. Ook kan je elke week een leuk doosje knutselen, hoe dat lees je hier:  Werkjes Kerstperiode

Zondag 28 november, thema: Wacht eens……
Zacharias krijgt bezoek van een engel. De engel vertelt dat Johannes de Doper geboren zal worden.

Zondag 5 december, thema: Waar kom jij vandaan?
Maria krijgt bezoek van de engel Gabriël. Hij vertelt dat Jezus geboren zal worden.

Zondag 12 december, thema: Voel jij dat ook?
Maria gaat naar haar tante Elisabet. Daar zingt ze een bijzonder lied.

Zondag 19 decemer, thema: De toon is gezet.
Johannes de Doper wordt geboren. Zijn vader Zacharias zingt een lied van blijdschap.

Zaterdag 25 december, thema:  Wat neem je mee?
Jezus wordt geboren in Betlehem. Herders in het veld horen dat de Messias gekomen is. Ze gaan op weg om met eigen ogen te zien wat er gebeurd is.

Update: 19 december 2021