Home » Blog » Nieuws » Kerstvieringen online meekijken en luisteren

Kerstvieringen online meekijken en luisteren

Kerstvieringen
Net als in andere jaren ook dit jaar drie Kerstvieringen. Maar dan helaas zonder publiek. Natuurlijk kunt u de kerstdiensten ook thuis meemaken via www.kerkdienstgemist.nl.

Kerstgezinsviering
Op kerstavond 24 december begint om 19.00 uur de kerstgezinsviering. Thema: “Het beste nieuws”. Reporter Fred Advent gaat op zoek naar het aller-, allerbeste nieuws dat de wereld ooit heeft gekregen. Die zoektocht brengt hem naar de Brug­kerk en vervolgens naar het stadje Betlehem in Israël. Daar ontmoet hij een engel… Tijdens de kerstgezins­viering klinken mooie kerstliedjes o.a. gespeeld en gezongen door Jolanda en Richard Pijnnaken.

Zingen tussendoor
Tussen de twee diensten op kerst­avond wordt om 21.00 uur via kerk­dienstgemist.nl de melodie van “Stil­le nacht” uitgezonden. De bedoeling is dat u, met de voordeur of het raam open, thuis allemaal flink mee­zingt. Op deze manier maken we de pijn van het niet samen kunnen zin­gen toch een beetje goed.

Kerstnachtdienst
De Kerstnachtdienst begint om 21.45 uur. We beginnen niet met samen zingen, maar wel met luisteren naar kerstmuziek gespeeld door organist Herman Verbree en violiste Nuno Malajuwara. In de dienst hoort u ook nog de mooie zangstemmen van Marjan en Jan Kroon. Thema van de kerstnachtviering: “Engelen in de nacht”. De preek is tegelijk een Kerstverhaal waarin engelen een belangrijke rol spelen.

Eerste kerstdag
De dienst begint om 9.45 uur m.m.v. alt zangeres Marie Anne Jacobs. Het thema van de kerkdienst op eerste kerstdag is: “Thuis met Kerst”. kerst is een feest dat vaak samen­gaat met veel gezelligheid. Toch is het dit jaar misschien anders, als we de kerstdagen niet kunnen vieren zo­als we dat gewend zijn. En misschien is er niet eens plek voor ieder die wil in de kerk…. Ook voor Jezus was er geen plaats. Hij werd geboren tussen de dieren en had geen thuis.

Geplaatst: 19 december 2020