Home » Blog » Nieuws » Lutherwandeling op 17 juni 2017

Lutherwandeling op 17 juni 2017

Voor iedereen die van wandelen of fietsen en van kerken houdt: houd alvast zaterdag 17 juni open in uw agenda. Voor die dag is er een soort “pelgrimstocht” naar Woubrugge gepland in het kader van het Lutherjaar. Woubrugge, of eigenlijk het in de buurt gelegen maar verdwenen dorpje Jacobswoude, was de plek waar Jan de Bakker pastoor was. Jan de Bakker ging al heel vroeg met de reformatie mee en belandde als ketter op de brandstapel. In Woubrugge staat de Dorpskerk voor ons open en vertelt amateur-historicus Jaap Haasbroek iets over de kerk en over Jan de Bakker.

Jan de Bakker

Om 9.00 uur begint de tocht na een korte opening in de Brugkerk. Daarna wandelen we of fietsen we naar Woubrugge (7,5 kilometer). In Woubrugge is op 17 juni overigens nog meer te doen dan het bezoeken van de kerk: daar is dan ook de jaarlijkse waterrecreatiedag. Wie echt van lopen houdt, wandelt natuurlijk ook weer (in een groepje) terug naar Koudekerk. Maar u kunt ook zelf ander vervoer regelen.

Geplaatst: 25 april 2017