Home » Blog » Nieuws » Momenten van bezinning in de veertigdagentijd

Momenten van bezinning in de veertigdagentijd

Ook dit jaar organiseert de Raad van kerken in de veertigdagentijd een aantal momenten van bezinning.

Aswoensdagviering:
Aan het begin van de veertigdagentijd, woensdag 26 februari, willen we met onze RK-medechristenen stil worden om ons te bezinnen op de tijd die ons tot Pasen rest. We komen bij elkaar in de Brugkerk en ontvangen het askruisje als teken dat Christus ook voor ons tot het uiterste is gegaan. Deze gebedsdienst begint om 19.30 uur. ds. Willem Biesheuvel en pastor Lâm The Nguyen zullen in deze dienst voorgaan. De inzameling is bestemd voor het vastenproject van de RK-parochie.Dit jaar is het vastenproject “Werken aan je toekomst”. Het is belangrijk dat kinderen, ook na de basisschool wereldwijd blijven leren en zo hun toekomst verbeteren. Een goede opleiding vergroot n.l. hun kansen op werk en daarmee op een redelijk inkomen. Vooral in ontwikkelingslanden is het belangrijk dat kinderen een gedegen opleiding krijgen, want dat is vaak niet vanzelfsprekend. Het maakt hen maatschappelijk sterker en de kans op een fatsoenlijk inkomen stijgt daardoor. Van harte bij u aanbevolen.

Kruiswegwandeling – geannuleerd ivm het corona virus.
Op zondag 5 april is er een kruiswegwandeling. Een wandeling van ongeveer 3 km die gaat langs 14 kruiswegstaties die de lijdensweg van Jezus Christus in beeld brengen. De wandeling start bij de Brugkerk waar u een boekje krijgt met meditatieve teksten. Bij slecht weer verplaatsen we de Kruisweg naar de Brugkerk. U kunt tussen 14.00 uur en 15.00 uur met de wandeling starten. Na afloop van de wandeling is er koffie en thee in de Koorzaal.

Sobere maaltijd – – geannuleerd ivm het corona virus.
De sobere maaltijd wordt in deze veertigdagentijd gehouden op woensdag 1 april om 18.00 uur in Honswyc.
Een eenvoudige maaltijd van soep en brood waarmee we ons in de veertigdagentijd verbinden met al die mensen op de wereld die elke dag sober eten.De soep wordt door vrijwilligers gekookt.
Bij deelname vragen we een bijdrage van € 5,-. Na aftrek van de kosten is de opbrengst voor “ Werken aan je toekomst”.

Aanmelden via raadvankerken@pknkoudekerk.nl

Overzicht  van alle momenten van bezinning:
Woensdag 26 februari, 19.30 uur Aswoensdagviering in de Brugkerk.
Geannuleerd: Woensdag 1 april, 18.00 uur Sobere maaltijd in Honswyc.
Geannuleerd: Zondag 5 april, 14.00 uur Kruisweg wandeling.

Geplaatst: 5 februari 2020