UITVERKOCHT!!!

In mei 2019 wordt de musical Ruth uitgevoerd in Hazerswoude en Koudekerk!

De volgende uitvoeringen van de musical RUTH staan op het programma:

• Vrijdag 17 mei 2019, 20:00 in de Korenaar, Hazerswoude Dorp
  • Zaterdag 18 mei 2019, 20:00 in de Korenaar, Hazerswoude Dorp
  • Zondag 26 mei, 14:30 in de Ontmoetingskerk, Koudekerk a/d Rijn

De toegangsprijs is € 12,50 voor volwassenen, € 7,50 voor kinderen t/m 12 jaar. De voorverkoopadressen zijn:

• Bij Ons!, Prins Bernhardstraat 52 Koudekerk a/d Rijn
  • De Margriet, Da Costasingel 6, Hazerswoude-Rijndijk
  • Theo van Zanten Tweewielers, Dorpsstraat 176, Hazerswoude-Dorp
  • Bloemenboetiek Florale, Ambachtsplein 5, Hazerswoude-Dorp

Of per email via musicalruth@gmail.com

Check ook de Facebook pagina van Ruth!

Over de musical Ruth, van graf tot wieg:

In 2015 werd onder auspiciën van de gezamenlijke kerken van Hazerswoude Dorp en Koudekerk aan den Rijn de musical Mozes opgevoerd. Na drie geslaagde uitvoeringen bleef het bij veel mensen toch kriebelen….

Het onvermijdelijke gebeurde uiteindelijk tóch: ruim een jaar geleden werd een nieuwe stuurgroep geïnstalleerd die moest bekijken of ‘Mozes’ een vervolg kon krijgen. Gekozen werd voor de musical Ruth, van graf tot wieg, van de handen van dezelfde componist en tekstschrijver als ‘Mozes’: Gerard van Midden en Gerard van Amstel. Een indringend verhaal over hoe je een crisis overleeft; wie zijn jou trouw en wie ben jij trouw? Een zoektocht naar zangers en zangeressen leverde binnen korte tijd een 40-koppig koor op – waaronder velen die eerder met ‘Mozes’ hadden meegedaan. Ook muzikanten werden gezocht, en gevonden.

De eerste koorrepetities begonnen begin september 2018 in De Korenaar in Hazerswoude Dorp, en na elke maandagavond hard werken waren aan het begin van dit jaar alle 18 stukken ingestudeerd. De muzikanten hadden hun eigen repetitieschema.

Update februari 2019

Eind januari stonden koor en band voor het eerst naast elkaar, en het was een geweldige ervaring om voor het eerst de puzzelstukje samen te zien én horen vallen!

Intussen wordt ook hard gewerkt aan het decor en aan de kleding. Binnenkort meer!

Update mei 2019

Het wordt spannend: nog een paar dagen tot de eerste voorstelling in Hazerswoude! Het decor is gereed, de kleding klaar en gepast en er is al mee gerepeteerd. Nog hard werken samen met de band om alle scenes vloeiend te laten verlopen.

Hier een paar foto’s van de repetities: