Home » Blog » Nieuws » Oecumenische viering – 21 januari 2018

Oecumenische viering – 21 januari 2018

Recht door zee

Zondag 21 januari is de eerste dag van de jaarlijkse internationale Week van Gebed voor de eenheid van de kerk. Het is een goede gewoonte dat katholieken en protestanten uit Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk op die zondag samen onder één kerkdak. Om te waar te maken dat alle christenen en alle mensen bij Eén horen: bij de God die al zijn kinderen heeft bestemd voor de liefde.

De oecumenische viering wordt deze keer gehouden in De Ontmoetingskerk, Dorpsstraat 15 in Koudekerk. De aanvang is 10.00 uur.

Het thema voor de Week van Gebed voor de eenheid is dit jaar gekozen door kerken uit het Caribisch gebied. Dat thema is: “Recht door zee”. Veel kerken op de Caribische eilanden zijn ontstaan in een tijd dat een groot deel van de bevolking daar nog in slavernij leefde. We lezen uit de Bijbel het lied van Mozes en Mirjam (Exodus 15). Dat lied bezingt hoe God zijn volk Israël uit de slavernij bevrijdde, recht door de zee.

We vieren op deze zondag van de eenheid ook samen de Maaltijd van Christus. En er zal gecollecteerd worden voor de Voedselbank.

Na de dienst is er voor iedereen koffie of thee en de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten.

Geplaatst: 6 januari 2018