Home » Blog » Nieuws » Oecumenische viering in de Vredesweek -16 september 2018

Oecumenische viering in de Vredesweek -16 september 2018

Door de generaties heen, in wat voor situatie dan ook, staan steeds weer mensen op voor vrede. Het thema van de Vredesweek is dit jaar dan ook Generaties voor vrede”. Oud en jong kunnen veel aan elkaar hebben op weg naar een vreedzame wereld.

Vrede kun je leren.
Oudere generaties delen hun verhalen met jongeren, zodat die van hun ervaring kunnen leren. Jongere generaties halen inspiratie uit bijzondere rolmodellen, binnen hun familie of in de wereldgeschiedenis. In Amerika bijvoorbeeld staan dit jaar jongeren massaal op tegen wapengeweld. En het waren jongeren die een nieuwe zwengel gaven aan de strijd om kernwapens de wereld uit te krijgen. Een wens die hun ouders vaak al hadden. Wat hieruit blijkt? Vrede kun je leren, van elkaar. Het is ook een keuze: niet terugslaan, maar samen verdergaan.

Op zondag 16 september zullen we als plaatselijke kerken samenkomen in een oecumenische viering om 10.00 uur in de Bernarduskerk en zullen we stil staan bij het thema van de vredesweek en bidden: Goede God, wijs de weg naar Uw weg van Vrede. Zet ons in beweging naar U en naar elkaar toe.

Er is oppas aanwezig.

Geplaatst: 3 september 2018