Home » Blog » Nieuws » Omgaan met verlies en verdriet – 2 en 5 april 2019

Omgaan met verlies en verdriet – 2 en 5 april 2019

Themabijeenkomsten ‘Omgaan met verlies en verdriet’ op 2 en 5 april.

Jacinta van Harteveld, rouwdes­kundige en bekend van Issoria en eerdere ontmoetingen met de be­zoekmedewerkers, vertelt:

Luisteren vanuit het hart, respect voor ieders eigen tempo en eigen­heid en erkenning van wat er is, zijn voor mij essentieel in begeleiding en training. Vanuit deze veilige bedding kun je (weer) verbinding maken met je veerkracht en op zoek naar je eigen-wijsheid.

Vanuit een samenwerkingsverband van de Kerken aan de Rijn, Tom in de buurt, een medewerker van de ge­meente Alphen aan den Rijn en ervaringsdeskundigen zijn deze bij­eenkomsten tot stand gekomen. Op dinsdagavond 2 april zal Jacinta ons meer vertellen over verlies en verdriet. Thema’s die aan de orde kunnen komen zijn:

• Vele soorten van verlies
  • Rouw: wat is dat eigenlijk?
  • Waarom rouwt ieder mens anders?
  • Kun je goed of fout rouwen? Wat is normaal?
  • Hoe kan rouw tot uitdrukking komen?
  • Hoe kun je iemand nabij zijn in rouw?
  • Gaat rouw ooit over?

Er is gelegenheid voor het stellen van vragen, in de pauze kan dat alvast schriftelijk. Ook zullen er boeken zijn om in te kijken.

Op vrijdagmiddag 5 april is er voor wie er niet bij kon zijn of er over door wil praten gelegenheid elkaar te ontmoeten bij Tom in de buurt aan de J. Haydnlaan (de oude Rhy­nenburchschool). Daar zijn de orga­nisatoren om met u alleen of in groepjes in gesprek te gaan.

Laat u weten wanneer u vervoer nodig heeft. We zoeken dan naar een oplossing.

2 april,

20.00 uur tot uiterlijk 22.00 uur:

Ontmoetingskerk, Dorpsstraat 15

(ingang via Honswyc),

inloop vanaf 19.30 uur

5 april,

14.00 uur tot uiterlijk 16.30 uur

Tom in de buurt, J. Haydnlaan 5

Wilt u eerst meer informatie, bel of mail even.

Namens de voorbereidingsgroep, Agaath Koers

info@agaathkoers.nl