Home » Blog » Nieuws » Oosterhuis zangmiddag in Aphen aan den Rijn

Oosterhuis zangmiddag in Aphen aan den Rijn

Op zaterdag 10 februari wordt er voor de vierde keer een Oosterhuis-zangmiddag georganiseerd. Zijn liederen blijven boeien!

Aansprekende beeldtaal. Met ruimte voor geloof en aarzeling. Maar vooral ook met het verlangen naar ‘deze wereld omgekeerd’. Naar die toekomst waarin God en mens samenleven. Daarom gaven wij deze vierde editie ook de naam: “Op hoop van toekomst”.

Zaterdagmiddag 10 februari zijn we van 14.00-17.00 uur weer in de Oudshoornsekerk te gast. Onder de bezielende leiding van dirigent Saskia ten Have en ondersteund door pianist Ad Hesseling. Samen stuwen zij ons zingen naar een mooi muzikaal niveau. Elk lied krijgt een korte introductie om de bedoeling dichterbij te halen. Naast de vierstemmige zijn er dit keer ook een aantal eénstemmige liederen opgenomen. Halverwege de middag is er even een pauze. En we besluiten de middag met een eenvoudige Vesper. Daarin komen sommige liederen terug en functioneren ze in hun religieuze setting.

Iedereen is van harte welkom. De toegang is vrij. Partituur-boekjes zijn verkrijgbaar tegen een kleine vergoeding.

Tijd:  Zaterdag 10 februari van 14.00 tot 17.00 uur.

Plaats: Oudshoornsekerk, Oudhoornseweg 90, 2401 LC Alphen aan den Rijn.

Wij hopen velen van U bij dit evenement te kunnen begroeten.

Mede namens de andere organisatoren Alie Hoekstra en Lise Miedema,

Ds. Cort van der Linden,