Home » Blog » Nieuws » Open-deur-dienst 13 januari 2019 + TREF-zondag

Open-deur-dienst 13 januari 2019 + TREF-zondag

Het thema: “Je bent een engel!”

Engelen. Voor sommigen bijbelse sprookjesfiguren. Anderen zeggen dat ze weleens een engel hebben ervaren. In de dienst op zondag 13 januari gaat het over engelen: over engelen in de Bijbel, over hoe ze door kunstenaars zijn verbeeld, over wat ze wel of niet betekenen voor mensen van nu.

Tijdens de Open-deur-dienst zijn er ook ‘engelen’ te zien: gemaakt tijdens een knutselmiddag in december in Honswyc. En in de uitleg zullen ook gedachten worden meegenomen uit een gesprek over engelen ook in december in Onder Dak.

Er is ook bijzondere muziek in deze dienst: van (een aantal van de leden van) klezmerband Nigun. Zij spelen liederen van het volk dat de bijbelse verhalen over engelen aan ons heeft doorgegeven. Dat gaat vast en zeker erg mooi klinken!

De kinderen gaan op deze zondag al direct na het begin van de kerkdienst naar de nevendienst waar ook zij engelen gaan knutselen. En de bedoeling is dat we allemaal het resultaat van hun werk zullen bekijken en dan ook met hen luisteren naar een engelenverhaal door Alfred Stedehouder.

En na de kerkdienst is het nog niet klaar met de engelen. TREF organiseert vanaf 12.00 uur een engelentocht door de Koudekerkse polder: een combinatie van een speurtocht en een wandeling die uitdaagt om met de mensen met wie je oploopt in gesprek te gaan (over engelen uiteraard). Een inspirerende zondag voor jong en oud!

Opgeven hoeft niet, u kunt meedoen door u na afloop van de open deurdienst bij het Trefteam te melden.

• Datum: zondag 13 januari 2019
  • Tijd: 10.00 uur