Home » Blog » Nieuws » Pasen vieren doen we samen – 2018

Pasen vieren doen we samen – 2018

Als vanouds viert de kerk het Paasfeest met meerdere vieringen.

De eerste samenkomst is op dezelfde avond als waarop Jezus en zijn leerlingen samenkomen om het Joodse Pesachfeest te vieren. Op die avond deelt Jezus brood en wijn uit als tekenen van een nieuwe doortocht door de dood heen naar een nieuw leven.

Tijdens de tweede samenkomst gedenkt de kerk het sterven van haar Heer.

Maar tijdens de derde samenkomst daagt er een nieuwe morgen. Terwijl het donker is vertellen we elkaar al dat het duister het Licht niet kan vasthouden.

En in de morgen van Pasen vieren we dat de Heer werkelijk is opgestaan. Dat de macht van de liefde sterker is dan de dood.

Ook wij komen, dit jaar in de Ontmoetingskerk, verspreid over vier dagen samen om Pasen te vieren.

• Op Witte Donderdag 29 maart om 19.30 uur delen we brood en wijn. En we horen hoe de Heer zichzelf helemaal wil geven aan de mensen. Lennard Esveld zal op het orgel spelen en Jan van Keulen op de dwarsfluit.
  • Op Goede Vrijdag 30 maart is er ’s middags om 15.00 uur ook een dienst van Schrift en Tafel in Rhijndael. ’s Avonds om 19.30 uur horen we in de kerk het lijdensevangelie zoals het is opgetekend door Johannes. Tijdens de Goede Vrijdagdienst zullen violiste Nuno Malajuwara en organist Lennard Esveld voor en met ons musiceren.
  • Op Stille Zaterdag 31 maart 21.30 uur begroeten wij tijdens de Paaswake alvast het licht van de nieuwe morgen.
  • Op Eerste Paasdag 1 april om 9.45 uur zet de kracht die Christus deed opstaan uit de dood ons tot zingen aan. Herman Verbree op het orgel en Bart Schinkel met zijn trompet zullen ons Paasgezang begeleiden. En we staan stil bij het verhaal van Maria uit Magdala die haar hoort uitspreken als nooit tevoren, die verstaat wie zij mag zijn.

Geplaatst: 15 maart 2018