Home » Blog » Nieuws » Schilderworkshop “Geloof in beeld” – 5, 12 en 19 april 2018

Schilderworkshop “Geloof in beeld” – 5, 12 en 19 april 2018

Op drie achtereenvolgende donderdagavonden gaan we met acrylverf  werken aan een schilderij.

Het thema van het schilderij is “geloof in beeld”. Aan de hand van Bijbelteksten maken we 5 stappen op weg naar het eindresultaat. Met behulp van een voorbeeld kan iedereen deze stappen maken. Ook als je niet kan tekenen is dit te doen.

5 april:

We zetten de eerste twee stappen van “geloof in beeld”.

Stap 1 bij Genesis 1 vers 2: De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.

Stap 2 bij de Matthäuspassion van J.S. Bach.

12 april:

We zetten weer twee stappen met ons schilderij.

Stap 3 bij Genesis 9 vers 16: Als ik de boog in de wolken zie verschijnen, zal ik denken aan het eeuwigdurende verbond tussen God en al wat op aarde leeft.

Stap 4 bij Lukas 24 vers 26: Moest de Messias al dat lijden niet ondergaan om zijn glorie binnen te gaan?

19 april:

We zetten de laatste stap bij Jesaja 1 vers 18: Al waren uw zonden als scharlaken, ze zullen wit worden als sneeuw; al waren ze rood als Karmozijn, ze zullen worden als witte wol.

Eindresultaat bij Matteüs 28 vers 20b: ‘En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld’.

Nieuwsgierig naar dit schilderij?

Locatie: Onder Dak

Tijd: 20.00 uur

Eigen bijdrage: €15,-

Aanmelden: via e-mail: kerkproeverij@pknkoudekerk.nl v.v. “geloof in beeld”