Home » Blog » Nieuws » Startzondag 10 september 2023, kom ook!

Startzondag 10 september 2023, kom ook!

Staat deze al in uw/jouw agenda?

De voorbereidingen zijn in volle gang om van deze startzondag weer iets bijzonders te maken.

Het thema voor deze dienst is ‘Ga mee!’. Dat is niet alleen in de dienst het thema maar ook na de dienst. Eerst door een leuk en ludiek programma na de dienst waarbij een deel van u letterlijk op pad wordt gestuurd voor een spannende wandeling. Maar voor degenen die in de kerk blijven, is het ook meegaan in wat er in de kerk gebeurt. Om deze reden is dan ook het verzoek of u uw mobiele telefoon, als u die heeft, mee wilt nemen. Graag wel tijdens de dienst het geluid uit zetten maar na de dienst is een telefoon wel handig.

Naast het verzoek of u uw telefoon wilt meenemen, verzoeken wij u ook een lunch voor 1 persoon mee te nemen, op zijn Amerikaans dus. Als iedereen per persoon één lunch meeneemt, dan zetten wij dit allemaal klaar op tafel zodat we met zijn allen kunnen lunchen. Het maakt niet uit wat u meeneemt: het mogen belegde broodjes zijn, een quiche, fruit of een salade. Wel wijzen wij er op dat er niets. maar dan ook echt niets, opgewarmd kan worden.

Uiteraard snappen wij dat als iemand een dieetlunch voor zichzelf meeneemt, dat deze dan niet voor iedereen beschikbaar is. Geef dit aan als u de lunch afgeeft. Als dit voor u het geval is, dan zetten wij deze apart. Voor drinken wordt uiteraard gezorgd: koffie, thee, melk en sap en natuurlijk is er wat lekkers bij de koffie/thee na de dienst. Uiterlijk 13.30 uur hopen wij gezamenlijk af te sluiten en hopen dat dan alle antwoorden onthuld zijn net als de prijswinnaars.

De inzameling tijdens de dienst staat ook in het teken van ‘Ga mee!’. De inzameling is voor het Jeroen Heitzman Accufonds. Dit fonds is speciaal opgericht om de accu’s van de duo-fietsen van de Fietsmaatjes van Alphen aan de Rijn te kunnen vervangen. De duofietsen, die regelmatig ook door onze dorpen fietsen, gaan namelijk minimaal 10 jaar mee maar een accu gaat maar maximaal 5 jaar mee. Binnenkort moeten van de eerste duofietsen de accu’s worden vervangen.

Zien wij u ook op 10 september en gaat u met ons mee tot en met de lunch?

Namens de startzondagcommissie,

Marianne Soels