Home » Blog » Nieuws » Startzondag, kerkdienst met brunch – 8 september 2019

Startzondag, kerkdienst met brunch – 8 september 2019

Het kerkelijk seizoen wordt dit jaar als vanouds weer afgetrapt met de startzondag. Dit is altijd een dienst met een bijzonder tintje. We hebben een “lokaal” koor uitgenodigd: “Singing Devotion” uit Alphen a/d Rijn. Tijdens de startdienst gaan we meteen aan de slag met ons nieuwe jaarthema “een uitgestoken hand”. We lezen in Matteüs 25:31-40 over men­sen die de hand uitsteken naar hun naaste. Er is ook een korte pauze in de dienst waarin we zelf even de kans krijgen om de hand naar iemand uit te steken. Het koor Singing Devotion zingt in de dienst een aantal mooie (gospel)songs voor ons.

Na de dienst is er koffie en thee én de mogelijkheid om wat u tijdens die korte pauze heeft op­gepakt af te maken. Wij nodigen u ook uit om voor de lunch zelf allemaal iets lekkers mee te ne­men. Al het eten stallen we uit op een tafel zodat iedereen kan proeven wat een ander heeft klaargemaakt.

Degenen die er vorig jaar bij waren herinneren zich ongetwijfeld de gezellige brunch die we na afloop van de dienst hadden, achter de Brugkerk in het zonnetje met een heerlijk uitzicht over het Groene Hart. En dat willen we dit jaar weer gaan doen! Als het weer niet meewerkt dan doen we het binnen, in Onder Dak.

We willen jullie dus weer vragen om een culinaire bijdrage te leveren waar we met z’n allen van kunnen genieten. Denk bijvoorbeeld aan salades, quiches, broodje met kruidenboter, wraps, eigengemaakte jam, noem maar op…. Wij zorgen voor servies, bestek, melk en vruchtensap. Om in te kunnen schatten waar we een beetje op kunnen rekenen vragen we jullie om een e-mailtje te sturen naar peter@vanpoelje.net.

Daarnaast zamelen we ook geld en goederen in voor de Voedselbank

Het thema voor de startzondag is zijn “Een uitgestoken hand”. De bijzondere dienstencommissie heeft aangegeven de diaconale collecte te willen bestemmen voor de Voedsel­bank, namelijk voor de aanschaf van kaas. Maar als u zelf nog houdbare producten heeft (svp niet over de datum) mag u die op 8 september a.s. ook inleveren. Alles is welkom, zelfs dierenvoedsel, maar géén alco­hol. U kunt denken aan houdbare melk, waspoeder, zeep, (runder) rook­worsten, bloem, zelfrijzend bak­meel. En wat dacht u van sultana’s, liga-koeken en dergelijke. De scholen gaan weer bijna beginnen, dus iets voor in de pauze wordt ook op prijs gesteld.

Over school gesproken: u kunt ook denken aan schoolspullen voor de oudere jeugd (12+). Een nieuw schooljaar betekent dat er nieuwe pennen, potloden, schriften e.d. nodig zijn. Maar ook geodriehoeken, schriften met ruitjes van 10 bij 10 mm., etuis, rekenmachines, inbind­mappen (voor in te leveren werk­stukken), enz. Alles is welkom. Voor de jeugd onder 12 jaar zijn school­bekers en lunchbakjes welkom.

Alvast heel veel dank voor wat wij gaan ontvangen, ook namens de Voedselbank.

Geplaatst: 20 augustus 2019