Home » Blog » Nieuws » Thema-avond “Van betekenis blijven” op 20 april

Thema-avond “Van betekenis blijven” op 20 april

THEMA-AVOND “VAN BETEKENIS BLIJVEN”

Tom in de Buurt en de kerken van Koudekerk aan den Rijn en Hazerswoude Rijndijk organiseren op 20 april 2017 een thema-avond over het onderwerp ‘Waardig Levenseinde’, naar aanleiding van het recent ingediende gelijknamige wetsvoorstel.
Het doel van de avond is niet om over het genoemde wetsvoorstel in debat te gaan, maar wel om te luisteren naar ervaringsverhalen van ouderen en hulpverleners en meer zicht te krijgen op wat er achter de doodswens van sommige ouderen steekt. Als wij de worsteling van mensen beter leren begrijpen, kunnen wij hen misschien ook beter helpen.

Tijdens de avond zal een acteur een aantal verhalen van mensen die hun leven voltooid vinden voorlezen. Ook is er een forum bestaande uit een wijkcoach van Tom in de Buurt, een vertegenwoordiger van de Stichting Welzijn Ouderen, een huisarts en een pastor. Zij zullen op de voorgelezen verhalen en vragen uit de zaal reageren.

De thema-avond vindt plaats in kerkelijk centrum Honswyc, Dorpsstraat 15 te Koudekerk a/d Rijn. Aanvang is 20:00 uur en de toegang is gratis.