Home » Blog » Nieuws » Vanuit de pastorale raad – mei 2023

Vanuit de pastorale raad – mei 2023

Bezoekwerk
In de pastorale raad (coördinatoren/ ouderlingen en voorgangers) hebben we gesproken over de vacature die Laurien achterlaat. Uiteraard kan niet alles doorgaan zoals het was, maar met uw begrip en de extra inzet van de leden van de pastorale raad komt het vast wel goed. Maar schroom niet om contact op te nemen als u daar behoefte aan heeft. Hopelijk reageert er snel iemand die past in onze gemeente en aan de slag kan en wil als kerkelijk werker.

Vorige week heeft Rita van Dorp in onze vergadering verteld over het project Nieuwe Wegen dat in de Protestantse Gemeente de Korenaar is opgestart. Het is een andere manier van pastoraat, waarbij meer mensen aandacht krijgen, maar ook aandacht geven. Na de zomer spreken we er met elkaar verder over of dit iets is voor onze gemeente en zo ja, hoe dit uit te werken.

Vacatures:
Er zijn heel veel gemeenteleden die een taak hebben in onze gemeente, daarmee mogen we ons rijk rekenen. Hier en daar is wel wat versterking nodig. Daarom stond in de vorige maandbrief een oproep waarmee we hoopten wat belangstelling te krijgen bij de inloopavond en -ochtend. Helaas was het stil beide keren. We hebben nu besloten dat de groepen die meer mensen nodig hebben eerst zelf op zoek gaan. Verder laten wij het rusten tot we starten in de vernieuwde Brugkerk.

Geplaatst: 7 mei 2023