Home » Blog » Nieuws » Verandering coronamaatregelen in de kerk per 3 oktober 2021

Verandering coronamaatregelen in de kerk per 3 oktober 2021

Gemeente, in lijn met de nieuwe coronaregels zoals deze door de landelijke PKN wordt geadviseerd, heeft de kerkenraad op 22 september het volgende besloten:

Met ingang van zondag 3 oktober vervalt de 1.5 meter afstand. Men wordt gevraagd een passende afstand te houden. Er zal voorin de kerk ruimte zijn om, zoals voor de corona, naast elkaar te zitten. Achterin de kerk zullen enkele rijen ingericht blijven voor ruimere afstand. Zo kunt u kiezen waar u wilt zitten.

Ook met ingang van 3 oktober zingen we weer alle liederen gezamenlijk. De voorzang en het buiten zingen zullen hiermee vervallen.

De basisregels zoals niet naar de kerk gaan bij verkoudheid of griepverschijnselen, het desinfecteren van de handen bij binnenkomst en het begroeten zonder handen schudden blijven van kracht.

Tevens zullen nog steeds de kerk verlaten door de zijingangen waar ook de collecteschalen staan.

Geplaatst: 24 september 2021