Home » Blog » Nieuws » Vieringen rondom kerst 2023

Vieringen rondom kerst 2023

Met kerst zijn er twee vieringen. Een op kerstavond en een op kerstmorgen.

De viering op kerstavond is een“Christmas Evensong”. Dit is een laag­drempelige viering die om 19.30 uur begint, met veel kerstmuziek en met ook enkele speelse elemen­ten. Voor de Christmas Evensong dopen we de Ontmoetingskerk eenmalig om tot “Auberge De Ontmoeting”. Voor Jozef en Maria en hun Kind was er geen plaats in de herberg. In onze auberge wel? Voor u allen is er zeker wel een plaatsje. Vooraf­gaand aan de Christmas Evensong is er geen voorzingen. Maar u wordt vanaf 19.00 uur wel ontvan­gen met kerstmuziek en, als in een echte auberge, een drankje. De mu­ziek in de Christmas Evensong komt van organist Chris van der Ouw, een kerstkoor o.l.v. Arie Knetsch en een kerstorkestje o.l.v. Peter van Poelje. Komt allen teza­men!

De kerstmorgenviering begint wél met een kwartier voorzingen. Het thema van de kerstpreek wordt: “Toekomst schrijven”. Het kerst­evangelie, opgeschreven door Lu­cas, begint met de naam van een man die geschiedenis schrijft: Kei­zer Augustus. Maar het verhaal draait natuurlijk om dat Kind dat Toekomst schrijft. Ook op kerstmorgen is er neven­dienst. Het Adventsproject wordt dan afgesloten. Herman Verbree zal op het orgel spelen en krijgt zeer waarschijnlijk steun van een instrumentalist. Marjan en Jan Kroon zingen twee kerstliederen voor ons. Wij hopen u allemaal ook in de kerstmorgenviering te mogen begroeten!

Kom ook op beide vieringen!

Geplaatst: 23 december 2023