Home » Blog » Nieuws » Vieringen rondom Pasen 2022

Vieringen rondom Pasen 2022

Tot en met Palmpasen 10 april zullen alle kerkdiensten in de Brugkerk plaatsvinden. Vanaf Witte Donder­dag tot 1 oktober komen wij weer samen in de Ontmoetingskerk. Hier enkele bijzonderheden over de kerk­diensten in de komende periode:

• Op dinsdag 5 april om 19.00 uur wordt in de koorzaal de laatste van de drie oecumenische Veertig­dagenvespers gehouden. Pastor Laurien is de voorganger. Opnieuw horen we hoe Jezus vanaf het kruis zijn moeder Maria en leerling Jo­hannes aan elkaar verbindt als “moeder en zoon”. Deze keer be­luisteren we het verhaal vanuit het perspectief van Maria.
  • In de dienst van zondag 3 april zul­len we vooral Taizéliederen zingen. Een tijdelijk Taizékoor, samenge­steld uit gemeenteleden, is daar­voor druk aan het oefenen. In de gemeenschap van Taizé gaat het om verstilling, rust en bezinning. Perfect om daarvoor ruimte te maken juist in de Veertigdagentijd. Tegelijk zal de viering ook een “gewone” dienst zijn waarin we nadenken over het thema: “Wat is wijsheid?”
  • Twee jaar achtereen konden we in de Stille Week en op het Paasfeest niet samenkomen in de kerk. We hopen echt dat het dit jaar wel weer kan. Op 14 april, Witte Donderdag, ge­denken en vieren we hoe Jezus brood en wijn, zijn eigen leven, deelde met zijn leerlingen en delen wil met ons. Ook wij zullen brood en wijn delen. Wat we nog steeds niet doen (of misschien nooit meer zullen doen) is drinken uit één be­ker. De wijn wordt ingeschonken in kleine glaasjes. En ook elk stukje brood (matse op de Witte Don­derdag) ligt op een apart schaaltje voor u klaar.
  • Op Goede Vrijdag 15 april is er ’s middags een Maaltijdviering in een kring van tafels in de Ontmoe­tingskerk. Graag ontvangen wij daar iedereen voor wie het moeilijk is om ’s avonds naar de kerk te komen of naar voren te lopen om brood en wijn te ontvangen. Ver­voer kan geregeld worden: zie daarover de mededeling bij de berichten van de diaconie.
  • In de sobere avondviering op Goede Vrijdag zullen Marjan en Jan Kroon enkele liederen zingen.
  • In de Paaswake op zaterdag 16 april begroeten we alvast het Licht van de Nieuwe Morgen. En we herinneren ons wat de meesten van ons zich niet echt meer kunnen herinneren: onze doop. De doop is het teken van het nieuwe leven dat wij in Christus hebben ontvangen en zullen ontvangen.
  • De Paasmorgen 17 april begint met een Paasontbijt georganiseerd door de leiding van de kindernevendienst. Wie mee wil ontbijten kan zich via tref@pknkoudekerk.nl In de feestelijke Paasdienst zal de nieuwe Paaskaars de kerk worden binnengedragen. Met vrolijke klan­ken zullen organist Chris van der Ouw en trompettist Bart Schinkel voor een feeststemming zorgen.

In het kort:

• Donderdag 14 april – Witte Donderdag, Ontmoetingskerk om 19.30 uur, Ds. W. Biesheuvel/Stille Week commissie, Viering van het Heilig Avondmaal
  • Vrijdag 15 april – Goede Vrijdag, Ontmoetingskerk om 15.00 uur, Ds. W. Biesheuvel, Viering van het Heilig Avondmaal,
  • Vrijdag 15 april – Goede Vrijdag, Ontmoetingskerk om 19.30 uur, Ds. W. Biesheuvel/Stille Week commissie.
  • Zaterdag 16 april – Stille Zaterdag, Ontmoetingskerk om 21.30 uur, Pastor L.J. Hoogerwerf/Stille Week commissie.
  • Zondag 17 april – Eerste Paasdag, Ontmoetingskerk om 9.45 uur, Ds. W. Biesheuvel/Pastor L.J. Hoogerwerf, Paasviering met voorafgaand muziek

Geplaatst: 3 april 2022