Home » Blog » Nieuws » Wereldgebedsdag 2 maart 2018

Wereldgebedsdag 2 maart 2018

De Wereldgebedsdag wordt gehouden op vrijdag 2 maart .

Het is letterlijk en figuurlijk een wereldgebeurtenis! Ieder jaar gaat op de eerste vrijdag van maart het gebed de wereld rond. Wat deze vrijdag tot een speciale dag maakt is het feit dat gedurende 24 uur ergens in de wereld gebedssamenkomsten plaats vinden. Dezelfde gebeden worden gebeden; dezelfde Schriftgedeelten worden gelezen. Het is dus een ketting van gebed door de hele wereld. Samen bidden, samen vieren, samen delen.

De viering van 2018 is gemaakt door vrouwen uit de Suriname. Ook de Bijbellezingen zijn door hen gekozen. Het thema van de viering is: En God zag dat het GOED was…..

U bent van harte welkom op vrijdag 2 maart om 19.00 in de  de grote zaal van Rhijndael

Het logo van Wereldgebedsdag
Het logo is opgebouwd uit een aantal symbolen. Het logo is ontworpen door een Ierse kunstenaar en is al heel lang het logo van het Ierse comité. Sinds 1982 wordt het wereldwijd gebruikt als het internationale logo van de Wereldgebedsdag.
Van links naar rechts is de betekenis : de cirkel is onze wereld, in gebed geknield, vier pijlen uit alle richtingen komend als symbool voor de mensen van goede wil uit alle windstreken van de aarde en het Keltische kruis als vroeg-christelijk symbool.
Samengevoegd in de cirkel – het symbool van Gods altijddurende en allesomvattende liefde – vormen zij het volledige logo.

Geplaatst: 15 februari 2018