Home » Blog » Nieuws » Wierook & pepermunt – 20 of 21 februari 2019

Wierook & pepermunt – 20 of 21 februari 2019

Wierook en pepermunt: onder deze titel nodigt de Raad van Kerken u uit voor een goed gesprek over verschillen en overeenkomsten tussen de protestantse en katholieke traditie. Goddank (!) werken we als christenen in onze dorpen goed samen. Geregeld zijn er oecumenische vieringen En toch zijn er dingen die we over een weer wat vreemd blijven vinden.

In katholieke ogen is het vreemd dat bij protestanten niet de kerkleiding maar een plaatselijk bestuur (de kerkenraad) beslist over de koers van een gemeente. En protestanten begrijpen niet veel van Mariaverering of een feest als carnaval.

Enkele Koudekerkers en Rijndijkers zullen vertellen over de waarde die typisch katholieke of protestantse tradities voor hen hebben. En daarna spreken we daar met elkaar over.

We houden tweemaal hetzelfde gesprek. Komt u ook?

• Woensdag 20 februari 2019 om 14.30 uur voor wie liever niet ’s avonds de deur uitgaat.
  • Donderdag 21 februari 2019 om 20.00 uur voor wie overdag niet kan.

In beide gevallen bent u welkom in Onder Dak. Vervoer kan desgewenst geregeld worden.

Geplaatst: 4 februari 2019