Home » Blog » Nieuws » “Zingend Advent beleven”- zondag 10 december 2017

“Zingend Advent beleven”- zondag 10 december 2017

Advent, die periode raakt soms een beetje weggedrukt tussen Sinterklaas en Kerst. We zijn er nauwelijks apart mee bezig. Beleven het eerder als een soort ‘warming-up’ voor Kerst. Terwijl Advent toch een eigen karakter heeft. Een eigen toonsoort. Leidend is het woord ‘verwachting’. Maar ja, hoe hou je die levend in onze vaak donkere dagen? Liederen helpen daarbij. Ze vertellen hoe mensen Advent beleefden. Waar ze naar uitkeken. Hoe het uitzicht op Gods toekomst hen staande hield. En als je daar iets over hoort vertellen inspireren ze ons vandaag opnieuw. Je gaat ze als het ware nieuw zingen. En al zingend komt je geloof weer op toonhoogte.

Daarom belegt de orgelcommissie op zondagavond 10 december een avond rond Adventsliederen. Om te helpen deze periode bewust te beleven. Ds. Cort van der Linden uit Alphen aan den Rijn zal stilstaan bij een aantal bekende en minder bekende Adventsliederen. Daar zijn mooie dingen over te vertellen. En na die achtergrondinformatie zingen we de liederen natuurlijk samen. Niet voor niets is de titel van deze avond: “Zingend Advent beleven”.

De muzikale begeleiding is in handen van Chris van der Ouw. Bovendien werken twee zangeressen uit eigen gemeente mee: Marjan Kroon en Marianne Soels. Zo wordt het een inspirerende avond.
Plaats: Ontmoetingskerk, Koudekerk. Aanvang 19.30 uur. De liederen zullen worden gebeamerd, maar zelf een liedboek bij de hand hebben werkt nog beter.

Dominee Cort v.d. Linden
Organist Chris v.d. Ouw