Home » Blog » Nieuws » Ds. H. Bade, “Op aarde thuis”

Ds. H. Bade, “Op aarde thuis”

Zoals u zich misschien nog herinnert was onze Ontmoetingskerk in het kader van Feest van de Geest rond Hemelvaartsdag en Pinksteren een aantal dagen geopend zodat een ie­der de kunstwerken kon bewon­deren van de kunstenares Alyke Evers.

Op een dag kwam een oudere dame binnen, geflankeerd door een jonger echtpaar. Toen ik de bezoe­kers welkom heette herkende ik de oudere dame. Het bleek mevr. Bade te zijn met haar dochter Idelette en haar schoonzoon. Mevr. Bade wilde graag nog eens de kerk bekijken waar haar man van 1980 tot 1987 onze predikant was en waar zij, met haar gezin, met veel plezier aan ver­bonden is geweest.

In een kort ge­sprekje viel me haar kenmerkende belangstelling voor onze gemeente en kerkgebouw weer op. Vervolgens kreeg ik in december een verrassend berichtje van Idelette dat er pos­tuum een boek van haar vader is uitgegeven, geheten ‘Op aarde thuis’, een theologische zoektocht naar de wonende mens. Als u hier iets meer over wilt weten of het zelfs wilt aanschaffen kunt u de volgende link gebruiken:

Rien van Zanten

Geplaatst: 8 maart 2019