Home » Blog » Nieuws » Kerstvieringen, komt u / komen jullie ook?

Kerstvieringen, komt u / komen jullie ook?

Rondom en tijdens de kerstdagen zijn er verschillende activiteiten waar u welkom bent / jullie welkom zijn.

• Zaterdag 16 december 2017, Christmas night of the proms. Een bijzondere Kerst sing-a-long met KNA. Voor meer info klik hier
  • Zondag 24 december 2017, om 10 uur de vierde adventsviering, dit is een korte en sobere viering in de vorm van een ochtendgebed. Er is dan geen kindernevendienst.
  • Zondag 24 december 2017, om 19.00 uur (inzingen vanaf 18.45 uur) het Gezinskerstfeest: een feest voor jong en oud. Met een bijzonder Kerstspel, zang en gitaarmuziek door Jolanda en Richard Pijnnaken en orgelspel door Jaap van der Sar. En er zijn ook enkele speciale en beroemde gasten uitgenodigd. Wie dat zijn? Kom het zien! Meer info hieronder*
  • Zondag 24 december 2017, om 22.00 uur wordt in de sfeervol verlichte Brugkerk de Kerstnachtdienst gehou­den. Het orgel wordt in deze dienst bespeeld door Frank Pijn­naken en zijn broer Richard speelt op de saxofoon.
  • Maandag 25 december 2017, om 10.00 uur vieren we het Kerstfeest. Tijdens deze Kerstvie­ring is er voor alle kinderen in de basisschoolleeftijd kinderneven­dienst. Ons Kerstgezang wordt ondersteund door het koor ‘De Band’ o.l.v. Arie Knetsch. De orga­nist is Marc Koning.

* Gezinskerstfeest

Het wordt spannend op Kerstavond 24 december om 19.00 uur in de Koudekerkse Brugkerk. Er gaan geruchten dat een erg belangrijk persoon in de kerk aanwezig zal zijn. Ook zegt men dat een cameraploeg live-opnames van de Kerstgezinsdienst komt maken. Het schijnt zelfs dat de dominee en een ouderling-kerkrentmeester onlangs in een geheim overleg over deze dienst hebben gepraat met Burgemeester Spies van de Gemeente Alphen. Maar waarover spraken zij? Wat gaat er gebeuren tijdens dit Kerstfeest voor jong en oud? Alle kinderen en grote mensen die dat weten willen zullen zelf naar de Brugkerk moeten komen…

Wat al wel bekend is: dat in de Kerstgezinsdienst een Kerstspel wordt opgevoerd met de titel “Inzoomen”. In zijn evangelie zoomt Lucas in op een klein stadje in een uithoek van het Romeinse Rijk. Daar vindt volgens hem de belangrijkste gebeurtenis uit de wereldgeschiedenis plaats.

Wat ook al bekend is: dat er zowel bekende Kerstliedjes (op het orgel begeleid door Chris van der Ouw) als hippe Kerstliedjes (met zang en gitaar begeleid door Jolanda en Richard Pijnnaken) gezongen zullen worden.

En dan nog dit: na de dienst staat er voor iedereen warme chocolademelk klaar!

Geplaatst: 11 december 2017