Home » Blog » Nieuws » Project Ester – De vrije pers, april 2023

Project Ester – De vrije pers, april 2023

Nieuw project over Ester
Tussen 12 april en 9 mei vraagt de Protestantse Gemeente van Koudekerk a/d Rijn en Hazerswoude-Rijndijk aandacht voor het Bijbelboek Ester. Het verhaal van Ester gaat over hardnekkige vooroordelen tegen vreemdelingen.

Vreemdelingenhaat
Helaas bestaat het nog steeds: vreemdelingenhaat. In complottheorieën zijn Joden soms opnieuw de zondebok. De Protestantse Gemeente kiest er bewust voor om het Ester-project te laten plaatsvinden in de periode rond 4 en 5 mei.

Activiteiten voor jong en oud
Het verhaal van Ester staat centraal in drie kerkdiensten. In de dienst op zondag 7 mei klinken liederen uit de musical Ester. En er is een thema-avond over ‘Jodendom en antisemitisme in Nederland’. Voor kinderen in de basisschoolleeftijd presenteren we een gloednieuwe voorstelling over Ester.
Het project sluiten we af op 9 mei met een feestelijke avond met klezmermuziek en Joodse hapjes.
In “De Vrije Pers” vindt u het volledige programma van het Ester-project.

In de week van 6 april zat “De vrije pers” bij de Groene Hart Koerier.

Via de link is deze ook digitaal te lezen. 20230410 Project Ester – De vrije pers

Geplaatst: 10 april 2023