Home » Blog » Nieuws » Kerkdiensten bijwonen of meekijken/luisteren?

Kerkdiensten bijwonen of meekijken/luisteren?

Kerkdiensten bijwonen

Door de strengere de maatregelen rondom het corona virus zijn de kerkdiensten vanaf zondag 20 december 2020 niet meer toegankelijk voor bezoekers. U kunt de kerkdiensten volgen via www.kerkdienstgemist.nl

Vanaf zondag 9 mei gaan we weer voorzichtig van start met het toelaten van kerkgangers tot de diensten. U moet zich hiervoor vooraf aanmelden via scriba@pknkoudekerk.nl Voor meer informatie lees het nieuwsbericht.

Zodra het door de versoepeling van de maatregelen weer mogelijk is zullen de kerkdiensten weer beperkt toegankelijk zijn. Wij zullen ons dan tijdens onze kerkdiensten houden aan de voorschriften van de overheid/het RIVM en de vanuit het landelijk kerkverband aangereikte richtlijnen.

Videoverbinding

Vanaf zondag 14 juni 2020 is het mogelijk om vanuit huis niet alleen naar de kerkdienst te luisteren maar ook naar de kerkdienst te kijken via een videoverbinding. Er is in beide kerken apparatuur geïnstalleerd die het mogelijk maakt om de kerkdienst via een videoverbinding te volgen. De camera is gericht op het liturgisch centrum en u kunt dus zien wat daar gebeurt.

De videoverbinding loopt via de website kerkdienstgemist.nl. Als u de dienst wilt volgen via uw smartphone, tablet of Ipad kunt u de app Kerkdienst Gemist installeren.  Zowel op de website als in de app kunt u onze kerken vinden als u zoekt op Koudekerk aan den Rijn. U kunt tijdens de dienst live meekijken maar u kunt de dienst ook op een later tijdstip terug kijken.

Link naar alle kerkdiensten van onze gemeente:https://kerkdienstgemist.nl/stations/2114-PKN-Koudekerk-aan-den-Rijn

Meer informatie rondom het bijwonen van de kerkdiensten

Zodra de maatregelen rondom het corona virus het toelaten zullen onze kerkdiensten weer beperkt toegankelijk zijn voor bezoekers.
Indien u een kerkdienst wilt bijwonen vragen wij u om u vooraf aan te melden bij de scriba via scriba@pknkoudekerk.nl

Rondom de kerkdienst houden we ons aan onderstaande algemene huisregels:

• Mensen die ziek of verkouden zijn blijven thuis, ook hun huisgenoten blijven thuis.
  • Gemeentezang is vooralsnog helaas niet toegestaan.
  • Tussen kerkgangers dient anderhalve meter afstand gewaarborgd te worden.
  • Huisgenoten mogen bij elkaar zitten.
  • Volg de aanwijzingen op van coördinatoren.
  • Volg de aangewezen looproutes.
  • Geen garderobe. De jassen worden aan de stoelen gehangen of op de schoot gehouden.
  • Geen ontmoeting en consumptie na afloop.
  • Het bezoek aan het toilet in de kerk tot een minimum beperken.

Binnenkomst van de kerk en kerkzaal:

• De deuren van de hoofdingang zijn geopend
  • Bij de hoofdingang staat op een tafeltje een desinfecterend middel.
  • Coördinatoren wijzen de plaatsen aan.

Verlaten van de kerk:

• Het kerkgebouw wordt via de zijingang verlaten.
  • Coördinatoren geven aan hoe mensen de zaal verlaten en opstopping wordt vermeden.
  • Ook buiten zorgen we ervoor dat we anderhalve meter afstand aanhouden.

Collecteren:
Voor de collecte staan 2 schalen bij de twee zij-uitgangen.

Kinderoppas en kindernevendienst:
In ieder geval is er op de laatste zondag van de maand kindernevendienst en oppas.

Uitgebreide informatie over bovenstaande kunt u teruglezen in het Gebruiksplan-Brugkerk en het Gebruiksplan-Ontmoetingskerk

Uitgebreide informatie over de regels tijdens een uitvaartdienst kun u teruglezen in Gebruiksplan Brugkerk bij uitvaartdiensten

Aangepast: 30 april 2021